Ik ben al weer ruim een maand aan het werk en dat is best even wennen. Hoe gaat het nu? en hoe voel ik me? lukt het allemaal een beetje qua planning? Hoe gaat het op het werk?

Hoe gaat het nu?

Hier gaat alles goed, lekker z’n gangetje. Afgelopen week was wel echt even Chaos. Maar gelukkig is de rust weer weder gekeerd in huize Van Der Donk en kunnen we weer zo goed en zo kwaad als het gaat vooruit. (he dat rijmt) Ik merk wel dat het echt wel even pittig is in alles, werken, kindje opvoeden en knuffelen, planning, huishouden en natuurlijk Paul en onze relatie. Dat geef ik gewoon hier en nu gelijk toe. Er verandert gewoon een hele hoop in zo’n situatie. Maar als we blijven praten en tijd voor elkaar maken gaat dat goed en blijft dat goed gaan. Maar het is gewoon even wennen en alles moet even een nieuwe plek en volgorde krijgen.

Hoe gaat het op het werk?

Het gaat eigenlijk best goed, we werken natuurlijk met targets en ik vind het totaal niet tegen vallen. Ik kom vaak in de buurt van mijn target en soms ga ik er zelfs over heen! Dat voelt echt super lekker kan ik je vertellen. Hoe lekkerder het gaat hoe beter ik me op mijn plek voel. Natuurlijk zijn er van die dip dagen bij dat het voor geen meter wil en dan kost het me best wat moeite om toch los te laten als ik naar huis toe ga. Voor sommige klinkt werken in een callcenter misschien heel stom, maar het is echt wel meer dan dat en ik krijg ook echt leuke mensen aan de telefoon waar ik ook echt een leuk gesprek mee kan voeren. Het valt echt 100% mee, misschien eens aan denken als je zelf zo iemand aan de telefoon krijgt, wij zijn ook maar mensen en we doen ons werk. En daarbij heb ik wel echt hele toffe collega’s en dat is ook zeker wat waard!!

 Hoe voel ik me?

Dat is wel echt even een dingetje hoor. Heel eerlijk, ik vond het de eerste paar weken belangrijk dat Emily goed in haar vel zat op de opvang. En nu dat het geval is moet ik zelf heel erg wennen of heb ik de tijd om te wennen. Ik voel me soms echt wel even rot dat ik er niet iedere dag meer de hele dag ben voor haar. En omdat ik dus soms in de avond werk er ook tijdens het eten niet altijd bij ben. Twee weken geleden had ik echt even de bodem bereikt en heb ik ook echt even een traantje gelaten omdat ik me er een beetje rot over voelde. (ja, ja ik combinatie met ongesteld hormonen wil dat wel 😉 ) Ik vind werken heel leuk, en de tijd voor mezelf ook echt lekker. Maar nu ben ik ook gewoon een mama die graag bij haar kindje wil zijn en dat is echt even wennen voor mij.

Lukt het allemaal een beetje qua planning?

Nou, over het algemeen wel. Ik werk maandag middag, dan is Emily ’s morgens op de opvang en ga ik sporten en bloggen en daarna werken. Dinsdag middag en avond, Dan is natuurlijk Paul gewoon thuis. En dat gaat natuurlijk super goed, Paul moet alleen wel zelf zorgen dat hij op tijd thuis is. Woensdag ochtend en middag. En dan moet ik echt haasten om Emily op tijd na het ontbijt schoon en wel bij de opvang af te leveren, knuffelen en op tijd weer op het werk te zijn. Dat is echt wel even gas geven hoor. Haha. En dan om de week Donderdags middag en avond of op zaterdag. Emily gaat op donderdag dan wel naar de opvang, omdat Paul ook om de week een dubbele dienst heeft, dan werkt hij om 3.00 en ’s avonds om 23.00 en hij moet ook nog slapen. We hebben die dag vast opvang omdat we zo regelmaat hebben voor Emily en dat gaat best goed. Als Paul en ik niet werken hebben we ook lekker quality time met z´n tweetjes. Zo is die dag ook een beetje een investering in onze relatie 😉 En als we op zaterdag werken is Emily bij mijn ouders. Paul heeft dan na het werk geslapen en haalt Emily dan op. Dus qua planning gaat het best lekker.

Op zondag hebben we altijd heerlijk de dag met z’n drietjes! En dat proberen we ook echt even zo te houden. Lekker rustig aan opstarten en knuffelen en ontbijten.

Hoe gaat het met jou? En hoe ging dat bij jou toen jij als werkende mama weer aan de slag ging?

