Eigenlijk wil ik nog helemaal niet nadenken over wanneer het kerst is, maar toch kriebelt het al. Oh jongens, was het nog maar zomer en oh was het maar alvast kerst. Maar toch om lekker even vast weg te dromen, de IS HET AL BIJNA KERST tag 😉

Is het al bijna kerst? Hoeveel dagen nog tot het kerst is?
Ik heb het braaf even uitgerekend en het is nog 68 dagen tot kerst.

Op een schaal van 1 t/m 10, hoe erg kijk jij uit naar kerst?
Een 7 denk ik. Gemiddeld, niet super veel, niet te weinig. Maar het is ook pas oktober.

Wanneer zet jij de kerstboom op?
Na sinterklaas pas. Eerder vind ik echt nog te vroeg. Vorig jaar hadden we geen boom, dus even kijken of dat dit jaar gaat lukken met een lopende dreumes.

Hoe ziet jou ideale boom er uit?
Zoals ze ze in het tuincentrum maken. Vol en over de top. Maar daar hangt voor zoveel geld spul in dat je dat thuis bijna niet kunt evenaren. Onze boom was 2 jaar geleden ijsblauw met paarse ballen.

Wat is je favoriete kerstliedje?
Ik heb niet echt een favoriet kerstliedje. Paul en ik maakten 5 jaar geleden met kerst echt bekend dat we samen waren dus is het toch ieder jaar een beetje speciaal, ons liedje toen was Ode to the Bouncer. De theme song van 3FM request. Maar niet echt een kerstliedje dus, maar ik denk dan toch altijd echt even aan kerst.

Ode to the Bouncer

Wat vind jij echt niet kunnen met kerst?
Geen idee, ik kan even niks bedenken. Wij ontbijten meestal in onze jogging broek, en bij mijn schoonouders eten we meestal chinees in plaats van iets gezelligs dus ik denk dat wij met kerst al allerlei dingen doen die niet echt kunnen 😉

Naar welk kerstgerecht kijk jij het meest uit?
Ik kan niet kiezen hoor. Ontbijten met z’n drietjes, met stol en broodjes en wentelteefjes. Maar ook gourmetten met z’n drietjes of bij mijn ouders met z’n alle gezellig aan tafel eten. En we koken dan ieder een gang dus we zitten lekker de hele avond aan tafel.

Wat voor outfit draag jij meestal met kerst?
Ik draag meestal iets netjes. Een jurkje, maar niet iets wat ik daarna nooit meer aan zou kunnen. Alleen bij het ontbijt vinden we (Paul en Ik) het wel super chill om lekker in onze jogging broek rustig aan op te starten.

Hoe ziet kerst er bij jou over 25 jaar uit?
Ik hoop met een tafel vol volwassen kinderen en partners en misschien wel klein kinderen. Maar het mag ook zomaar dan we nog met z’n alle bij mijn ouders aan tafel zitten. Wie weet met hoeveel neefjes en nichtjes Emily dan is. Bizar om daar zo over na te denken.

En tot slot: Wat geeft jou nou echt HET kerstgevoel? Heb je een traditie?

De tag komt van Tamara van the mommy diaries ga je hem ook invullen, vergeet dan niet haar even te noemen. Ik vond hem in ieder geval super leuk en heb nu al zin in de feestdagen!

