Jeetje wat een week was dit weer. Pfoe! Ik ben blij dat dit erop zit en Emily weer aan de beterende hand is. Mijn volgers op snapchat (mathisske) hebben het een en ander al voorbij zien komen. Maar ik neem jullie mee in afgelopen week, komt ie!

VRIJDAG

Nog even een klein stukje van vrijdag avond. Paul heeft zich ingeschreven voor de Amstel Gold race in april 2017. Zo gaaf! nu nog even afwachten of hij word ingeloot. Hij wil dan 125km gaan fietsen, dus ik houd jullie op de hoogte.

img-20161007-wa0001-small

ZATERDAG

Ik moet deze zaterdag werken, Emily mag gezellig bij mijn ouders spelen en gaat gezellig mee een dagje naar Rotterdam. Ik krijg deze foto van mijn broertje die achter de kinderwagen loopt, hij trekt nogal wat bekijks zoals je begrijpen zult 😂

img-20161008-wa0004-small

Als ik thuis kom zijn zij nog op stap en kan ik samen met Paul even wat voorbereidingen doen voor zijn verjaardag ’s avonds. We snijden de taartjes alvast. De verjaardag doen we klein dit jaar alleen voor familie gezien de omstandigheden is dat het fijnste en het is toch een gezellige avond.

imag5943-small
chocolade bavaroise
imag5944-small
kersen schuim vlaai
imag5945-small
witte chocolade met frambozen

ZONDAG

We doen lekker rustig aan. Emily speelt lekker met Angie en de kip. En als lunch proberen we worstenbroodjes. Emily heeft er niet zo’n zin in.

imag5948-small

Na het slapen gaan we even naar het centrum. Een van de zaakjes heeft een bockbier dag om het nieuwe seizoen te vieren. We drinken wat biertjes en Emily is gezellig mee.

Thuis bestellen we lekker pizza, zin om te koken hebben we niet meer zoals je ziet begrijpen. Emily ligt al in bed als ze de pizza komen brengen.

imag5958-small

Paul en ik eten als toetje een overbleven stukje taart in bed onder het genot van heel Holland bakt.

MAANDAG

Emily slaapt niet zo heel lekker en we worden een aantal keer wakker snachts. Als we opstaan check ik toch even haar temperatuur, 38.5℃. Ik trek ze lekker iets makkelijks aan en ze komt echt als en hang puber op de bank hangen.

imag5968-small

imag5970-small

Ik moet Smiddags werken en als ik savonds thuis kom heeft ze hogere koorts, 39.4℃ en is ze echt niet fit. Ze slaapt deze nacht ook tussen ons in omdat ze echt niet in haar eigen bed wil.

DINSDAG
Nog  steeds koorts, ’s morgens 38.6℃ en ze zit lekker even in bed tv te kijken zodat ik me aan kan kleden.

imag5987-small

Daarna is het op de bank bij mama hangen en mama kan dus geoorloofd TLC kijken met een slapend kindje bij me.

imag6012-small

Ik werk deze avond een avond shift, en als ik thuis kom is de koorts ineens veel hoger. Rond een uur of 6 had ze nog 40.4 en toen ik thuis kwam na een zetpil zelfs 41.3. Toch maar even de huisartsenpost gebeld.

We mogen langs komen en ze kijken Emily helemaal na. Ik heb altijd een beetje het idee dat ze bij de huisartsenpost doen alsof je achterlijk bent. Alsof je daar voor de gezelligheid komt. We troffen een arts die de hoogte van de koorts niet zoveel vond zeggen en vond dat het met een paracetamolletje wel klaar was. We hebben Emily dus een zetpil gegeven en toen is ze toch best redelijk gaan slapen.

WOENSDAG

Emily is nog niet fit, maar Paul is vandaag thuis in verband met de uitvaart van zijn opa. Ik ga even koffie drinken bij Astrid en Janneke.

imag5993-small

We gaan langs de tattoo shop om een afspraak te maken voor ons 25 jarig jubileum. Zo bijzonder dat je iemand dan zo lang kent. Dus zodoende. En daarna drinken we gezellig samen koffie met iets lekkers bij een van de zaakjes in de stad. Espresso enzo is echt een van mijn favorieten hier! Zo lekker.

imag5995-small

Als Paul naar de uitvaart van zijn opa is ben ik met Emily thuis, maar nu vind ik dat ze er eerder slechter uit gaat zien als beter. Ze wil ook niet drinken en ze heeft nog geen plasluier gehad. Dus maar weer even de huisarts bellen.

imag5999-small

We mogen langskomen, maar daar heb ik ook even een probleempje, Paul heeft de auto met autostoel mee. En de andere autostoel staat bij papa in de auto en die is werken. Ze past nog net in de maxicosi en zo gaan we naar de huisarts.

imag6001-small

Die vind Emily er ook niet zo fris uitzien en belt naar de eerste hulp of de kinderarts er even naar wil kijken. Paul komt na de uitvaart ook naar het ziekenhuis en we wachten samen op de kinderarts.

Ook in het ziekenhuis duurt het een eeuwigheid en hebben we maar even een broodje gehaald. Een vies klef broodje kroket.

imag6004-small

Ze hebben Emily aan zo’n monitor voor haar hartslag en het zuurstofgehalte in het bloed. En ze willen bloedprikken en een urine monster nemen om te kijken of ze niet een nierbekkenontsteking heeft.

imag6002-smallimag6003-small

Gelukkig is dat allemaal niet zo en drinkt ze daar toch wel een beker drinken leeg. Ook krijgt ze een soort van uitslag dat op een virus lijkt.

Als we uiteindelijk naar huis gaan zijn we er ook wel echt even klaar voor vandaag. Paracetamol en drinken is het advies, dus dat doen we dan maar. (je zal je wellicht afvragen waarom ik hier foto;s van maak, maar ze lag echt zo lief te tutten met haar konijn)

DONDERDAG

We moeten met Emily naar het consultatie bureau, eigenlijk zou ze ook haar inentingen krijgen maar die krijgt ze nu niet omdat ze niet fit is. Super schattig staat dit badjasje toch? Op het kussen bij het consultatie bureau zien we dat er ook een kies door is, dus daar zal ze ook wel flink last van gehad hebben.

De verpleegkundige vind de uitslag en symptomen er uitzien als de vijfde of zesde ziekte, dus dat zoeken we even op in het boekje. Volgens mij is het inderdaad dan de zesde ziekte. Gelukkig is wel de koorts gezakt, maar is ze nog steeds niet fit en blijft ze hangerig en veel slapen. imag6011-small

Ook deze middag is het weer slapen bij mama omdat ze niet in bed wil en TLC kijken.

imag5997-small

Als ik ben werken neemt Paul dit over, alleen kijkt hij geen TLC 😉

img-20161013-wa0002-small

Na het werken liggen ze samen lekker te slapen en haal ik even mijn auto op die nog bij papa en mama stond en zet ik de container binnen met Angie. Zo is die ook weer buiten geweest.

imag6013-small

VRIJDAG

Ze heeft afgelopen nacht echt een beetje K** geslapen. Ik had graag even een uurtje willen sporten en had ook mama gevraagd om even op Emily te passen. Maar ik besloot lekker in bed te blijven liggen.

Ook vandaag geen koorts meer, dat is wel erg fijn. Maar ze is nog verre van zichzelf.

imag6014-small

Als ik beneden kom zie ik dat Paul voor mij een bos bloemen mee genomen heeft. Ik krijg er echt even tranen van in m’n ogen. Door alle ellende hebben we niks kunnen doen voor ons 2.5 jarig jubileum van onze trouwdag.

imag6015-small

Voor nu is de week voorbij, wat een ellende. Ik hoop dat ze snel opknapt en dat onze week er volgende week een stuk beter uit ziet! En dat we in ieder geval weer een beetje lekker kunnen slapen, want ik ben behoorlijk gaar nu 😉

