# 30 Day Blog Challenge NL

Ik kreeg van Angela het verzoekje voor de mijn eerste baantjes. Aangezien ik zelf niet zo goed kan kiezen, zijn die verzoekjes wel weer handig 😉

Nu ik recent met mijn CV ben bezig geweest komen der herinneringen weer boven van alle baantjes en oud collega’s enzo. Ik ben wel altijd erg trouw geweest aan mijn werkgever dus heb ik niet zo veel wisselende contacten gehad.

Ik begon op mijn 13e met een kranten wijk, ik ben in de winter jarig dus het was ijs koud! Toen ik ziek werd hadden ze mijn wijk aan iemand anders gegeven (logisch) en stopte het dus daarna.

Op mijn 15e begon ik in een bakkerij waar ik stage liep. Was echt een super mooie zaak, heel mooi exclusief gebak, maar helaas na een paar weken failliet. Gelukkig kon ik daarna aan de slag bij de Geffense Barrière langs de A59. Dat was maar zo zo.  Toen ik via de moeder van mijn toenmalige verkering een baantje aan de andere kant van de snel weg Eetalage De Lucht kreeg aangeboden was de keus gauw gemaakt. Ik heb daar tot mijn 18e gewerkt.

Tussen door heb ik wel een paar extra baantjes gehad, ik heb bij een andere bakkerij gewerkt waar ik ook via een nieuwe stage terecht kwam. Bakkerij Derksen, Die konden mij alleen geen vaste uren bieden.. Heel jammer, maar mijn rijbewijs betaalde zich niet vanzelf. Toen heb ik een jaartje in een Cafe gewerkt, ’s avonds en ’s nachts achter de Tap. Super gezellig!

Tot ik bij Bakkerij Lamers terecht kwam, eerste voor een stage, toen voor vakantie werk. En toen ik daar vast in het weekend kon komen werken heb ik de lucht opgezegd. Al na een paar maanden kon ik fulltime bij Bakkerij Lamers aan de slag in combinatie met mijn opleiding. Hartstikke mooi, zo had ik ook snel mijn auto’tje bij elkaar gespaard.

Tot mijn 21ste heb ik daar gewerkt, helaas waren er een aantal collega’s niet zo collegiaal en werd het leven mij daar zuur gemaakt. Ik ben zelf op zoek gegaan naar iets anders. Ondanks de moeilijke tijd, de crisis, was ik vrij snel klaar met mijn zoektocht en kon ik bij La Place, Le Marche (de bakkerij van La Place) aan de slag.

Ik had het daar super goed naar mijn zin. Charlotte, een van mijn beste vriendinnen heb ik daar aan over gehouden. Wat een top tijd hebben we daar gehad! Helaas was dat voor korte duur, door de crisis werd mijn contract niet verlengd maar kon ik gelukkig wel in het restaurant terecht. En na een paar maanden kon ik in Oss bij La Place aan de slag. In totaal heb ik 3 jaar bij La Place gewerkt, maar ik kreeg geen vast contract. Helaas, weer op zoek naar iets anders.

Toen kwam ik bij de espresso bar terecht waar ik in de zwangerschap van Emily gewerkt heb. Dat was wel even pittig met een zwangere buik in een kleine zaak met steile trap. Maar ik heb daar heerlijk gewerkt. Tot de blessure van mijn hand.

En nu, groot nieuws, wat ik heb een nieuwe baan!!!! Ben ik aan de slag bij een Call Centre. Het is wel even iets anders als ik gewend ben, maar ik ben weer aan de slag.

Wat was jou eerste baantje?

30-Day-Blog-Challenge-NL-1

Deze onderwerpen komen van HareMaristeit.nl

Heb je nog een verzoekje? laat hem achter in de comments

