Ik zag deze tag voorbijkomen bij Jodi van Lief thuis. Nu wij op vakantie zijn is deze tag natuurlijk helemaal in het vakantie thema! Ik word er blij van en bij alle vragen droom ik even weg over de ideale vakantie.
Heerlijk om ook even een trip down memorie lane te doen met de foto’s er bij zoeken. Kun je de zomerse foto even niet handelen, zou ik niet verder lenen 😉

  1. Zonvakantie of wintersport?
    Dan kies ik echt voor een zonvakantie. Ik houd gewoon van de zomer, dat je in je bikini aan het strand of zwembad kan liggen en dat je ook echt bruin (of in mijn geval iets minder wit/ rood) terug komt van vakantie. Ik hou niet zo van de kou. Hoewel ik het wel een keer zou willen proberen.
  2. Vakantie aan de kust of in het binnenland?
    Moet ik echt kiezen? Nu we naar Frankrijk gaan vind ik de kust super leuk, maar in Italië, Toscane is echt het binnenland het mooiste. Hoewel ik niet van zwemmen in de zee houd. Ik vind het vaak te koud, allemaal dingetjes op de bodem enzo. Als ik dan echt moet kiezen dan het binnenland.
    DSC01794
  3. Europees eten of Aziatisch eten?
    Europees eten, zonder twijfel. Lasagne, Tapa’s, pasta, pizza. Dat werk.
    DSC01706
  4. Weg met vrienden of weg met partner?
    Het liefst weg met partner. Ik kan niet zo lang zonder Paul denk ik 😉 Hoewel ik het ook echt super gaf zou vinden om een vriendinnen weekend in een stad te doen. Shoppen in Londen of Parijs.

  5. Actieve vakantie of luiervakantie?
    Het liefst een mix van beide, de ene dag een stadje bekijken en de andere dag lekker aan het water chillen, lezen en niksen. Maar ik denk dat dit allebei wel een beetje onder een luiervakantie valt. Ik ben niet zo van het bergen beklimmen en mountainbiken, daar word je zo moe van! Wel heb ik dit jaar sportkleren bij me voor wat Yoga.
  6. Azië of Afrika?
    Voor mij eigenlijk allebei niet echt. Ik zou veel liever naar Madagaskar of Australië gaan.  Maar dan kies ik eerder Afrika, Tunesië en zuid Afrika spreken me dan meer aan als China of zo. Hoewel met de trans Siberië expres lijkt me echt super gaaf! en de Chinese muur. Als ik de foto’s zie bij mijn opa en oma word ik daar ook wel enthousiast van.
  7. Barcelona of Rome?
    Rome was echt ontzettend gaaf! Alleen niet in augustus, in een bus met een aantal kotsende kinderen enzo 😉 Maar ik zou zo terug gaan (met het vliegtuig) En dan met een Vespa daar rond crossen. Barcelona staat ook nog op ons lijstje, misschien om over een paar jaar met de auto te doen en dan een camping in de buurt op te zoeken.
    Trevi Fontein, Rome, 2013. Wat zijn we bruin he 😉
    DSC01868.JPG
  8. Hotel of Camping?
    Camping, Wij hebben dit jaar een sta caravan, dus wel luxe maar met camping voorzieningen. In Italië hadden wij een appartement op de camping, dat beviel ook echt super. Ik vind een camping gewoon heerlijk, lekker zelf je ding doen, niet voor iedere slok drinken hoeven betalen. Lekker zelf koken of uit eten of afhalen. Je eigen terrasje en je eigen zooi 😉
  9. Citytrip of Natuurvakantie?
    Als onder natuurvakantie bergen vallen, dan zeker een citytrip. Ik vind een dagje niksen prima, maar ik hou van de stad. Londen is ook echt favoriet, de drukte, de gestructureerde chaos, het tempo. Ja daar word ik blij van.
    Deze foto was het uitzicht van ons terras op de camping in Italië
    DSC01690
  10. Wereldreis of de wereld zien in meerdere keren?
    Als het zou kunnen lijkt een wereldreis me heel erg gaaf. Maar als je de wereld in meerdere keren ziet heb je ieder jaar iets om naar uit te kijken. Dus dan kies ik de laatste optie.
  11. Nooit meer reizen of nooit meer je vrienden zien?
    Dan blijf ik liever thuis. Mijn vriendinnen zijn belangrijk voor me, en als ze mij dan stiekem mee nemen op reis dan komen we vast op mooie plaatsen.
  12. Weg met de auto of weg met het vliegtuig?
    De auto! Ik houd van autorijden. Portugal staat nog op ons lijstje, maar dan huren we zeker een auto. Auto is gewoon praktisch, je kunt gaan en staan waar je wil. Net zo veel spullen mee nemen als past. En de reis in de auto kan ik altijd wel van genieten.
    de auto, mijn eigen Fiatje. Bij het Ferrari museum in Italië. Hij past best in de rijtje toch? in het fotoboek van de vakantie van dat jaar staat er op iedere pagina een foto van mijn auto 😉
    DSC02163
  13. Backpacken of cruisen?
    Ik denk niet dat al mijn zooi in een rugzak past. Dus dan een cruise denk ik. Maar dan wel als ik oud ben, samen met Paul zo’n middellandse zee cruise.
  14. Alles regelen of op de bonnefooi?
    Alles regelen! Ik snap niet dat mensen zonder plan kunnen vertrekken. Je weet alleen dat je vakantie hebt en dan..? Nee ik bedenk van te voren waar we heen gaan, boeken. Dan weet je tenminste waar je uitkomt en waar je op af gaat. Wat het eindpunt is. Niet zomaar doelloos een rondje crossen en dan vervolgens de hele vakantie in de file staan.
  15. Roadtrip of op een plek blijven?
    Op een plek blijven. Van te voren bekijken wij wat we willen gaan doen,  en wat daar in de buurt te doen is. Zo heb je in je vakantie ook echt je eigen plekje. Waar we nu zijn, hebben we van te voren bedacht wat we daar willen gaan doen. En in Italië ook, daar is zoveel te zien, dat je niet hoeft te verkassen. Misschien als we later groot zijn en met pensioen zijn en met een camper rond kunnen trekken!

Zo dit was ie! Wat was deze tag ontzettend leuk om in te vullen. Wat heerlijk om de foto’s er bij te zoeken. Ik word er zooooo blij van! Hoe was jou vakantie?

