#30 Day blog challenge NL

Ik kreeg van Mirjam het verzoekje om het kijkje in de koelkast te doen. Onze keuken is ernstig gedateerd (1997) en staat bovenaan ons to do lijstje. Maar nou heb ik wel gezorgd dat er op het moment van de foto een taartje in de koelkast staan. Zo ben ik dan weer wel. 😉

Paul vind mij een beetje autistisch en ik wil het ook altijd vrij gestructureerd hebben. Ik ruim dan ook bijna altijd de koelkast in als we boodschappen gedaan hebben.

Op de bovenste plank staan eigenlijk altijd de vleeswaren, kaas, smeerkaas en smeer boter. Nu ook jam, zon gedroogde tomaten en een potje appelmoes. Wij wilde eens proberen of Emily dat lustte, ze vind er niet zo veel aan. Staat niet standaard in onze koelkast.

IMAG0823 (Small)

Op het grote midden stuk ligt een meloen en een bakje frambozen. Een taartje, waar ik het recept en foto’s binnen kort ook van zal delen. Kwark, Yoghurt mayo, magere melk en groene ijsthee.

Daar onder eigenlijk vaak wat groentes voor die week. Nu liggen er worteltjes, pompoen stukjes en cherry tomaten. En een fles Curry en frites saus.

IMAG0827 (Small)

dan frisdrank, water met bubbels en nog een pak (magere) melk. Ook liggen er nog wat flesjes wijn (van Emily haar verjaardag, nog)

In de deur vinden we (van boven naar beneden): Eieren, salsa (over de datum trouwens, daarna weggegooid) roomboter. Knoflook boter, een bijtring en een halve citroen.

IMAG0825 (Small)

Basilicum pasta, zilveruitjes, mosterd en rode peper pasta. Samurai saus, balsamico stroop (mega lekker!!) een klein blikje cola en van die Parmezaanse kaas poeder.

Knoflooksaus, andere rode saus, andere mosterd, cocktail saus, pepertjes in olie, broodje Unox saus, vinaigrette dressing, bakboter en honing mosterd dressing.

Ketchup, halfvolle melk, vanille vla, frambozen vla, water met bubbels.

Onze koelkast staat in de zomer altijd achterlijk vol met allerlei sausjes. Wij houden nu eenmaal van barbecueën. In de winter hebben we vaak alleen fritessaus, curry en ketchup.

In de groente lades ligt bier.. Hertog jan en Brouwers bier. In de andere lade een punt paprika en peterselie.  Ik vind de groente la gewoon de meest handige plek voor bier, die kleine flesjes zijn gewoon onhandig ergens anders. En zo liggen ze niet in de weg.

 

 

 

30-Day-Blog-Challenge-NL-1Deze onderwerpen komen van HareMaristeit.nl. Kijk ook eens bij Bregje, Simone, Angela of Mirjam zij doen ook mee!

