Ik mocht opzoek naar een jurkje, voor een bruiloft. Opzich is dat voor veel vrouwen niet echt een straf zo ook voor mij niet. Nu voel ik me nog steeds niet echt slank of tevreden met mijn lijf, en dat maakt de zoektocht niet bepaald makkelijker.

Veeleisend?

Ik heb natuurlijk ook een heel eisen lijstje, want hé je bent een vrouw of niet 😉 De jurk mocht voor mij niet korter zijn als net boven de knie. Ook wilde ik geen wit (duh, bruiloft) en geen zwart, want zomer. Ook is mijn boezem van iets andere omvang als voorheen, dus die moeten er goed in passen. Strapless is leuk, maar niet met deze maat de hele dag met strapless bh. En als je aan het passen bent vind je natuurlijk alles van het jurkje, goed punten en slechte punten. Ik neem jullie mee in (bijna) in alle jurkjes die ik gepast heb.

Deze Rinascimento kocht ik vorig jaar,  nog steeds een super mooi jurkje. Maar ik vind het zonde om met het zelfde jurkje op de foto’s te staan. Dus leuk, maar nee. Ik heb deze op marktplaats best redelijk kunnen verkopen overigens.

rinascimento-cfc0072630003-jurk-blauw-2471973-185x278 (Small)

Bij de Bijenkorf hadden ze sale. Ik hou van Sale, welke vrouw niet? Maar de merken van de Bijenkort word ik altijd erg blij van. Nou is Ted Baker normaal niet echt iets wat binnen mijn budget past, maar in de sale voor de helft komen we aardig in de buurt! En wat een mooie jurkjes zijn dat! Helaas was het of niet het juiste model of niet meer in de juiste maat. Ik baalde ontzettend, maar het is niet anders. ik heb er nog een aantal meer aan gehad, maar daar kan ik geen foto van vinden, en ben ik ook vergeten te maken in de winkel.

 

En dan Karen Millen, ook zo’n mooie Bijenkorf topper waar ik fan van ben. Ik had in Londen al een paar keer staan kijken bij Karen Millen jurkjes, maar ja zonder gelegenheid zo’n jurkje kopen slaat natuurlijk nergens op. En ook hier weer net allemaal te klein. In deze jurk paste m’n borsten gewoon echt niet. Veel te strak. Maar wat is deze mooi he?

Screenshot_20160630-162315 (Small)

Deze van Phase Eight. Phase Eight is gewoon totaal mijn merk niet, de pasvorm past niet bij mijn lijf ofzo. Jammer, wel hele mooie jurkjes.

Screenshot_20160630-163035 (Small)

En Steps natuurlijk! Wie kent ze niet, de jurkjes van Steps. Ik had zo gehoopt dat ze ook de mini jurkjes al in Emily haar maat hadden, maar helaas pas vanaf 2 jaar. Jurkje was wel mooi, maar ik was niet overtuigd.

Met nog 3.5 week te gaan had ik voor mezelf nog twee opties, mee naar Rotterdam of naar Van Tilburg. Nou is Rotterdam hier niet echt om de hoek en Van Tilburg bijna wel (waar ik overigens vorig jaar super goed ben geholpen!) Dus geen ik als eerste met mijn ouders mee naar Rotterdam. Daar hadden ze echt super veel winkeltjes met allemaal super leuke jurkjes. Ik had er meerdere die mooi stonden en waar ik uit wilde kiezen. En qua prijs vielen die ook reuze mee (dat is ook wel eens fijn)

Hoe nou DE look word, dat deel ik op de grote dag zelf. En ook het überschattige jurkje van Emily!

 

