Ik heb deze echt al een hele tijd tussen mijn to-do lijstje staan, heel erg slecht. Nu is Emily niet eens meer in baby 😉 maar goed, hier komt ie dan! De tag komt van Simone van Papaisdeliefste.com.
Sommige kindjes gaan iedere dag in bad, sommige 2 tot 3 keer per week. Emily doen wij ongeveer 2 keer in de week in bad, alleen als ze echt ‘plakt’ dan zet ik ze in de wasbak in de badkamer.

Babybadje of Tummytub?
Het badje staat echt bovenaan. Wij kregen een Tummytub in het begin vond ik het helemaal niks. Toen Emily wat ouder was en wat beter haar hoofdje overeind kon houden vond ik het steeds handiger. En er hoefde niet zo’n sloot water in. Sinds ze zelf kan zitten, en dus te groot is voor de Tummytub gebruiken we het badje weer veel. Die zetten we gewoon op de bodem in de douche cabine en klaar.

Douche of bad?
Wij hebben zelf geen bad dus ging Emily al snel met Paul mee onder de douche, omdat die vaak voor de middag al thuis was ging Emily vaker mee onder de douche als dat we ze in het badje zette.

Wat is je favoriete verzorgingsproduct voor in het badje?
Wij gebruiken nu Naïf. Helemaal gehypt ook nu heb ik het idee. Vorig jaar was het een wat ‘exclusiver’ merk. Nu verkoopt de Etos het ook gewoon. Niks mis mee, maar ik denk wel dat dat ten koste gaat van het natuurlijke imago wat ze hebben.

naif-sfeerbeeld(1)

Wat is het favoriete bad speelgoed van je kindje?
Emily heeft echt een hele berg speelgoed voor in bad. Ik denk dat het badboekje en Margot de schildpad van de Aqua world van Sophie de Giraffe. Ik vond die zelf echt super gaaf en heb m al een ruim een half jaar in huis. Ze is er nu te klein voor maar ik ben er blij mee.

3201-523416%201%201

Wat is je favoriete verzorgingsproduct voor na het badje?
De bodylotion en de olie van Naïf. ruikt echt super lekker!

Handdoeken / hydrofiele doeken / badcapes, wat gebruik je?
Wij gebruiken vaak een badcape om ze in te wikkelen en een hydrofiele doek om ze af te drogen. In de zomer licht er een handdoek op het aankleedkussen in plaat van de badcape dan is het toch warm genoeg.

’s ochtends of ’s avonds in bad?
Emily gaat ’s ochtends in bad. Ik kan met mijn manke hand niet altijd Emily goed uit bad tillen en vind het dan wel fijn als Paul erbij is. We hebben ook ’s avonds geprobeerd, maar toen werd ze er eerder hyper van als dat ze lekker ging slapen.

Hoe vaak doe je je kindje in bad?
Meestal op woensdag en zondag. Wel iedere dag met een washandje alles poetsen. Of als ze echt plakt van het een of ander dan ook gewoon in bad.

Wat is de beste baddertip die je andere ouders mee wilt geven?
Geniet ervan! Als ze heel klein zijn samen onder de douche knuffelen en nu vind ik het nu Emily zelf kan spelen zo mooi en schattig om te zien hoe ze zit te spetteren en te klooien in het badje.
– en nog deze tip, wij hebben een plank voor op de was bak op maat gemaakt, een uitsparing voor de kraan en zo kun je het aankleedkussen en andere spullen gewoon in de badkamer gebruiken. Zo hoef je niet met je baby over de koude gang of op de slaapkamer met het badje op het laminaat te staan. Voor een kleine badkamer ideaal!

Wat vind jij de leukste bad momentjes?

