Eten, ik heb er zelf een haat liefde verhouding mee. Alles wat ik lekker vind word je dik van, nee gekheid. Eten met Emily, de laatste week is het echt een ramp. Volgens mij hoort het bij de leeftijd of is het in ieder geval hier een fase waar we dus weer even door heen moeten. Voorheen at ze alles, kon allemaal niet snel genoeg gaan maar nu..

Zo’n beetje alles wat we haar voorschotelen wil ze niet. Avond eten, nop. Fruit zit ze mee te viezerikken en dan ligt het op de grond. Het enige wat goed gaat is brood, natuurlijk heeft mevrouw wel de voorkeur voor Nutella of hagelslag maar hartig eet ze nu toch ook best goed.

wp-1469222496487.jpg

Laten we beginnen bij het fruit, watermeloen vooruit. Dat wilde ze dus echt niet, ik kan me wel voorstellen door de textuur dat dat even wennen is. En toen ik op een vlog of snapchat bij Simone en Mirthe zag dat zij het ook niet lustte dacht ik, het ligt aan de watermeloen. Maar nu maakt ze er zo’n beetje een potje van met alles. (wilde) perzik in stukjes of nectarine vist ze zo weer uit haar mond of ze spaart het op en duwt het dan zo met haar tong naar buiten. Natuurlijk altijd als ze net schone kleren aan heeft, you’ll get the picture. Appel is nog een beetje te hard omdat ze geen tanden heeft, maar die wil ze dus ook alleen als we die helemaal fijnmaken met de staafmixer. En dan gaat het er met moeite in, zit ze met haar handen te zwaaien en naar de lepel te grijpen. Soms proberen we het haar ook wel zelf te laten doen, maar dan zit ze ook met de lepel te zwaaien met alles er nog op. Kiwi van een vorkje gaat enigszins, zolang er niet te veel afleiding is.

En dan het avondeten, dat is eigenlijk nog lastiger als het fruit. Als ze alleen eet, eet ze 3 happen en zit ze vervolgens als wij eten naar ons bord te wijzen. Dan eet ze zo’n beetje half je bord leeg. Nou ja, goed als ze maar eet. Ik heb liever dat ze van een eigen bordje eet, want zo denkt ze dadelijk natuurlijk dat alles voor haar is. Van de week, dus met een eigen bordje, op het zelfde moment met z’n drieën aan tafel. Eet ze best aardig tot halverwege haar portie. Dan gaat ze zitten klimmen en klooien en omdraaien in haar stoel. Uiteindelijk na een heel gevecht had ze bijna alles op. En dan, een toetje, dat lust ze natuurlijk wel. Die zit er zo in! Dat snap je natuurlijk.

IMAG5528

Vanavond eten we pasta, en dat vond ze altijd erg lekker, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Is dit herkenbaar of ligt het gewoon aan ons draakje?

