Oh jee, met de billen bloot, ben ik een loeder moeder, ja of nee? Natuurlijk is de term loeder moeder met een knipoog en niet serieus bedoeld. De tag is van Manon en Bibian van Little wonder world. Nou daar gaan we dan..

Hoe vaak verschoon jij de luier van je kind?

In ieder geval voor ieder slaapje, en vaak ook nog erna. Emily drinkt best wel veel water en alles wat er in gaat komt er ook weer uit 😉 Poepluiers altijd meteen. Dus, even tellen, een keer of 6 per dag.

Eten jullie elke maaltijd aan tafel met het gezin?

Ja, op een enkele keer met brood eten na. Op zondag met de Formule 1 wil het nog wel eens zo zijn dat we met Emily een boterham voor de tv eten. En soms het toetje op de lounge set buiten.

Hoe veel minuten/uren zit jouw kind per dag achter de TV, iPad, telefoon van mama etc.?

Emily kijkt nog geen tv. Het boeit haar niet om de een of andere manier. Selfies maken daarentegen, dat vind ze wel leuk. Vooral op snapchat! Maar dat is geen uren, ik gok dat we niet eens 10 minuten halen.

Laat je jouw kind in slaap vallen in zijn eigen bed?

Ja, eigenlijk altijd. Toen ze echt nog mini was, sliep ze wel eens bij ons. Maar nu vind ze het in ons bed een groot feest, dus dat doen we niet meer.

Etensresten, spuug, kleine poepvlekjes en/of een beetje nattigheid van een te volle plasluier op de kleren van je kind: trek je hem/haar meteen schone kleding aan?

Poepvlekken, echt? dat is gewoon vies, dat zoiezo nooit. Maar, met eten kan ze er soms zo’n bende van maken,  dan denk ik Daaaaag! je houd dit maar mooi aan. Vooral na een tweede of derde setje 😉 Tenzij we nog ergens heen gaan dan wel, alles voor het oog van de buitenwereld natuurlijk.

Heeft jouw kind iedere dag twee dezelfde sokken aan?

Ja, als ze ze aan heeft en aan laat dan wel.

Koop jij jouw kind wel eens om met iets lekkers, tv-tijd of iets anders?

Soepstengels en rijstwafels, AMEN! Als wij een dagje weg gaan heb ik ze altijd in de luiertas, werkt uitstekend 😉  En als we de hond uitlaten mag ze soms mijn sleutels of de hondenriem vast houden.

IMAG0495

Hoe ziet het er achter de gesloten deuren en laatjes in jouw huis uit?

Meestal wel georganiseerd, ik houd echt niet van een puinhoop waar je niks in kunt vinden. Ik heb zelfs een bakje voor de foto’s die afgedrukt zijn en een tasje voor slingers. Zelfs alle series die we op DVD hebben staan per serie op volgorde. (Paul vind dit overigens een beetje autistisch dat ik dat doe) Alle rompers liggen in de la gesorteerd op korte en lange mauw. De shirts in de kast ook op korte en lange mauw, enzovoorts

Als je een kind onder de 4 jaar hebt, geef je hem/haar elke dag nog 10 vitamine D druppeltjes?

Met trots kan ik (tot nu toe) nog zeggen: Ja!  Wij hebben ze zo klaar staan, dat we het ook bijna niet kunnen vergeten.

Tot slot: noem nog 3 dingen die loedermoeder-noemenswaardig zijn.

  • Afgelopen week heeft Emily voor het eerst zand gegeten.
  • Als wij uit eten gaan, dan heeft ze al haar eten al op, dan krijgt ze vaak nog vanalles daarnaast, pizza korstjes, hapjes soep, stokbroodjes, frietjes, knakworstjes, meloen, aardbei, ijs en andere toetjes.
  • Als ze haar brood met hartig beleg niet wil eten, geef ik haar toch gewoon Nutella of hagelslag, daar is ze dol op.
  • Nu vergeten we wel eens een hapje, dus dan kopen we er gewoon een. (maar dat is niet ECHT loeder moederig toch? Beter als een bord friet oid voorschotelen)
  • Soms met warm weer maak ik zon knotje op haar hoofd, hier in Brabant ook wel bekend als de Tokkie knot
  • En we zeggen natuurlijk gewoon Nee tegen Emily.

IMAG0487

Wat maakt jou een loeder moeder?

 

