Vanaf nu geen baby meer maar een dreumes. Dit is de voorlopig laatste losse maand update. Misschien dat ik het iedere 2 maanden of ieder kwartaal ga maken. Of alleen als er iets bijzonders te melden is. We gaan het zien, de tijd zal het leren. Wat vinden jullie een goed idee?

Emily is nu +- een centimeter of 78 ze groeit niet zo hard meer als in het begin en maat 74 van kleertjes past nog goed. Ik denk dat ze nu 9250gr weegt, dus allemaal mooi in verhouding.

Qua ontwikkeling heeft ze de laatste week een spurt gemaakt, ineens gaat ze zelf zitten. Ik vond ze zittend in bed, ik had al wel gezien dat ze het kon maar nog niet mee gemaakt. Ook trekt ze zicht steeds op aan onze handen. Ze moet nog even vertrouwen krijgen in zichzelf aan iets anders optrekken. Ook gaat ze de hele kamer tijgerend door, ze is steeds sneller. Ook kunnen we nu echt meer samen spelletjes doen, samen met een bal rollen of met een van haar auto’s. Ook vind ze Angie steeds leuker en pakt ze ook Angie haar speelgoed om die uit te dagen.

IMAG0114

Woordjes: eigenlijk zijn er niet veel meer bij gekomen sinds vorige maand, al worden ze wel steeds duidelijker. Ik vond het toch al wel een redelijke lijst voor nu. Ook horen nu vaker een B klank. Als ze op haar auto zit maakt ze zo’n brrr geluid. (ja ja iets met petrol heads. En papa doet het voor) Wat ze al kon hoe doet een koetje, Hoe doet een visje, kan ze nu ook hoe doet een hondje: woef. Super schattig! Nu moeten nog een anders beest uitzoeken wat we nu gaan oefenen.

Begrijpen: het lijkt wel alsof ze je nu echt steeds meer gaat begrijpen. Dat was al, in de zin van je moet je beker optillen. Dat is al een maand of 2 denk ik. Maar nu ze overal naar wijst en die zegt noemen wij natuurlijk op wat DIE is. Lamp of Londen (zo’n afbeelding van Ikea) Als we nu vragen waar is de lamp, dan wijst ze naar een willekeurige lamp. Als we vragen waar is Londen, wijst ze naar die afbeelding. Ik vind het best goed.

Tanden: we hebben de verjaardag dus niet tandloos gehaald, ineens hoorde we iets op een bekertje. Ja hoor! een tand. Een week voor haar verjaardag en 2 dagen later was de volgende al door. Gelukkig had ze er niet zoveel last van.

IMAG0079

Slapen: gaat nog niet altijd super goed. Maar dat kan de laatste week ook met haar tandjes te maken hebben gehad natuurlijk. Al met al valt het mee. Overdag gaat het slapen best goed, het is weer even zoeken naar het juiste ritme. Toch maar weer over op de RRR πŸ˜‰

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

 

