Emily is/ was afgelopen 7 juli jarig, vandaag een PLOG over alles in en om haar verjaardag. Aangezien Paul en ik allebei bakker zijn (geweest) vonden wij toch wel dat Emily een grote mega over de top, net iets te grote taart moest krijgen. Dus dat ga je allemaal zien!

 

Woensdag 6 juli.

Woensdag middag gaan we nog even terug naar de bakkerij waar Paul werkt om de taart vast te vullen. Dat werkt gewoon het handigst, we zetten hem in de vriezer. Dan is de bavaroise goed stevig en kunnen we hem vrijdag middag het handigst afwerken.

IMAG0144

De vulling maken we met een passievruchten bavaroise, heerlijk zomers! Emily is met ons mee een krijgt een stukje cake. Ze weet nog niet zo goed wat ze er van vind.

Na het eten komen de ouders van Paul om de schommel, die ze van hen krijgt voor haar verjaardag vast te monteren zodat die op haar verjaardag al staat.

Ik ga ondertussen gewoon sporten, want he, dat moet natuurlijk ook gewoon gebeuren 😉 Lekker een uurtje bodypump!

IMAG0156

Als ik thuis kom hangen Paul en ik de slingers op. Blazen we ballonnen op en pakken we haar BMW in. Ze heeft de auto al lang gezien en al een paar een rondje op gereden, maar dat maakt nu nog niks uit.

Donderdag 7 juli.

Vandaag is het DE dag. De verjaardag van Emily. De dag dat Paul en ik al een heel jaar papa en mama zijn! Toch is dat wel heel erg speciaal. ’s morgens gaat de bel en is er een bezorger die een ballon komt brengen, super leuke verassing van een vriendinnetje dat ik van de middelbare school ken. IMAG0161

We gaan vandaag naar de dierentuin. Mijn ouders hebben speciaal voor vandaag vrij genomen om met ons en Emily mee te kunnen, super gezellig! Ze zijn er al op tijd en hebben cadeau’s voor Emily bij zich. Emily moet nog even wakker worden en is nog druk met kijken naar alle slingers.

IMAG0163

We gaan naar Ouwehand in Rhenen, ik vind dat nog steeds een super leuke dierentuin. Het was er lekker rustig deze dag en we hadden echt super mooi weer. Alle beestjes hadden er zin in. Zelfs de beren in het berenbos kwamen best dichtbij.

Als we terug thuis zijn is Emily wel een beetje afgepeigerd van een dagje weg en krijgt ze haar eten en gaan wij met z’n alle barbecue’en. Emily vind het allemaal nog wel prima en gezellig en hapt lekker wat stokbroodjes weg.

IMAG0208

Na het eten blijven Paul en ik lekker buiten zitten en steken we de vuurkorf aan.

IMAG0210

Vrijdag 8 juli.

We pakken samen met Emily haar BMW uit, gisteren kwam het er niet van. Nu lekker rustig zo met z’n drietjes gaat het prima.

Daarna de laatste boodschappen voor de verjaardag halen bij de appie. Emily vind het reuze interessant om zo in het karretje te zitten en met alle boodschappen te ritselen.

En we halen gelijk even mijn fiets op bij de fietsenmaker. Wat onhandig zonder fiets. Ik voel me altijd gelijk mank als het mooi weer is en ik kan m’n fiets niet gebruiken.

IMAG0237

Aan het eind van de middag gaan we weer naar de bakkerij om de taart af te maken. Paul was alvast gegaan om het een en ander voor te bereiden. Langzaam, stukje bij beetje begint ie steeds meer op een verjaardags taart te lijken! De standaard zit in de onderste taart zodat ie niet inzakt (sst geheimpje van de smid)

Emily en Angie spelen even samen, dat gaat zo goed samen. Echt super schattig die 2!

Paul en ik drinken ’s avonds met z’n tweetjes een glaasje bubbels om het eerste jaar als ouders te vieren.

Zaterdag 9 juli.

We beginnen de dag met de tuin Party proof te maken. Slingers, ballonnen, sta tafels en drinken koud zetten.

Als we de taart op gaan halen zien we dat ie helaas toch al een beetje is gaan zakken, hij is door de rozetten van icing echt TOP zwaar geworden. Thuis maak ik gelijk foto’s zodat ie er nog enigszins toonbaar uit ziet. Jeetje wat balen wij hier van.

Vanmiddag is het feest van Emily, we wilde het aanvankelijk niet te groot vieren. Maar dat is niet gelukt. Een aantal mensen die we voor ’s avonds hadden gevraagd konden niet, maar wel ’s middags dus zo sta je uiteindelijk nog met een tuin vol mensen.

We maken nog even gauw selfie’s van ons met Emily. We vergeten altijd foto’s van ons zelf te maken met feestjes enzo, niet zo handig. Nu voor der verandering een keer wel.

Hapjes, drankjes, cadeautjes. Een gezellige boel. Emily weet niet zo goed waar ze nou met beginnen met uitpakken. Maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Als zo’n beetje iedereen binnen is snijden Paul en ik de taart aan.

IMAG0289

De taart is alleen een beetje groter uitgevallen als we verwacht hadden en door het super mooie, maar ook warme weer vind de taart het niet zo super fijn. Zodra ik in het bovenste stuk het mes zet zakt ie een beetje weg. Niet zo fijn. In sneltrein vaart moet ie gesneden worden en op bordjes gelegd, het word wel een beetje een puinhoop 😉 Ik heb hier gelukkig/ helaas geen foto’s van, maar je kunt je er vast wel iets bij voorstellen.

Na afloop speelt Emily even met wat speelgoed dat ze gekregen heeft. Ze is super moe en hyper van alle indrukken. Ze gaat uiteindelijk pas om 23.30 slapen, maar goed het is niet anders.

Het was een hele geslaagde verjaardag! Iedereen super bedankt.

 

