Deze tag komt van Bregje, van Bregblogt . Ik volg haar al een tijdje en is echt super tof om te volgen. Ze schrijft lekker nuchter en met zelfspot. Ik hou er van!

  • Welk voorwerp wordt het meest gebruikt in jouw keuken? Ik denk de staafmixer, Voor hapjes voor Emily, maar ook omdat er een garde op kan en zo’n beker met een hakmesje. Zo kan ik er echt alles mee maken!
  • Wat is het allerlekkerste gerecht dat je ooit zelf hebt gemaakt? Dat is een goede vraag, de dingen die bij de allerhande box zaten, Onder andere de Aubergine au fromaggio is echt een topper. Die maken we nog met regelmaat. Maar ook allerlei taartjes die met regelmaat hier op mijn blog voorbij komen.
  • Vertel eens over je grootste keukenramp! Ik wilde een keer hachee maken, maar had het gas niet terug gedraaid. Ik ben de hond uit wezen laten en nog wat andere dingen wezen doen, maar goed je kunt al raden wat er gebeurde. Droog gekookt en zo zwart als kooltjes voor de barbecue.
  • Wat is je favoriete kookboek? Niet per se een kook boek, voor het koken zoeken we vaak een recept op de app van Albert Heijn. Echt super is die! en als bakboek het boek van Heel Holland Bakt winnaar Bakken met Menno. Daar staan zo’n lekkere taartjes in!
  • Wat is jouw succesrecept voor een etentje met vrienden of familie? Hachee, als ie wel goed lukt dus. Maar vaak mag ik de toetjes maken, Panna Cotta, chocolade mousse, cheesecake echt van alles!
  • Wat is jouw ultieme keukenhack? Dat is wel een lastige, doordat ik in de bakkerij en de keuken gewerkt heb vind ik sommige dingen al van zelf sprekend die andere mensen heel verbazend vinden.
    Kruiden en knoflook in olijfolie bewaren, zo heb je lekkere olijfolie met een smaakje. werkt super!
  • Welk recept heb je meegenomen uit je ouderlijk huis? Nasi en biefstuk in oestersaus. De nasi is echt super simpel en lekker snel klaar voor bijvoorbeeld een lamme zaterdag.
    Rijst koken en afgieten. Daarna een wok met olie, eitje klutsen en bakken, hamblokjes erbij. Prei, paprika, garnaaltjes of andere groente even mee bakken. Daarna de rijst en wat ketjap toevoegen, en klaar!
    Echt idiot proof en zo klaar!
  • Tot slot: welke drie producten zijn volgens jou onmisbaar in ieders (koel)kast?
    Citroen, lekker voor in een glaasje water of cola. Maar ook in veel zoete recepten.
    – Verder hebben wij altijd boter en bloem in huis. In roomboter smaakt alles gewoon veel lekkerder.
    – En de kruiden van Jonnie Boer, wow! Wat zijn die lekker. door de Allerhande box hebben wij dit ontdekt. De kerrie madras is al bijna op.
    jonnieboer1

Als je deze tag over neemt, vergeet dan niet Bregje te noemen. Ik vond deze ook weer erg leuk om in te vullen. Wat is voor jou onmisbaar in elke keuken?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

