Ik kwam door al het sentimentele geneuzel toch op het punt dat ik dacht dat ik het wilde verwoorden. Het moment dat ik het bedacht stond het ook zo op papier, digitaal dan, vooruit. De liefde die je voor je kindje voelt kun je eigenlijk niet verwoorden, maar toch een poging gedaan. Ik denk dat iedere mama en papa zich wel zo voelt. De liefde voor je kind is echt onbeschrijfelijk en onvoorwaardelijk. Het allermooiste wat ik ooit gedaan heb.

Lieve Emily,
het eerste jaar is (bijna) voorbij. Ik kan niet uitleggen hoeveel ik van je houd en hoe blij ik ben dat dit ons gegund is. Jij bent het allermooist wat ons is overkomen.

Als je door mijn ogen naar jou zou kunnen kijken, zou je kunnen zien wat ik zie. Ik kan het bijna niet omschrijven, jou mooie lange haren. Je blauwe oogjes waar ik uren naar kan kijken. Je lachende bekkie en de kin van je papa. Je mollige schoudertjes en armpjes. Dat schattige buikje wat baby’s hebben. Je hebt het allemaal! Om nog maar te zwijgen over je pamperkontje en je beentjes. Lekkere knotsknietjes zijn het. En je voetjes en je wiebel tenen zijn om op te eten! Als je gewoon zit te zitten of aan het spelen bent zeggen wij vaak tegen elkaar, kijk eens naar die voetjes. Zo ontzettend schattig.

Als ik je zo lekker bezig zie, of als we samen aan tafel zitten is het bijna eng zoveel als ik van mezelf maar ook van je papa in jou herken. Je bent af en toe best een driftkop, net als ik. Van jou heb ik geleerd geduld te hebben en door te zetten. Nooit op te geven, want ieder volgend moment is altijd mooier.
Je kunt net als je vader rustig alles van een afstandje bekijken en bedenken hoe je het gaat doen. Heel bedacht en gecontroleerd, alsof je het al jaren doet. Tenzij het niet lukt, dan hebben we even zo’n explosie waar ik mezelf in herken 😉😉

Oh lief klein schatje, kon je maar voor altijd klein blijven maar ook nu al groot zijn! Ik verheug me op alle herinneringen die we samen gaan maken!

Toch nog met tranen in mn ogen, lief klein draakje ik hou van je.
X mama

