We waren weer aan de beurt voor het consultatie bureau, Emily kreeg weer een hele check up en kreeg weer vaccinaties. Ik vind die vaccinaties altijd super vervelend dus neem ik ook altijd Paul mee, om mijn hand vast te houden 😉 Zelf heb ik onlangs een rode hond enting gehad omdat ik niet meer volledig beschermd was, dat kon ik prima handelen, maar heel fijn was het niet. Kun je nagaan voor zo’n kleintje die het niet snapt. Ze was goed te troosten dit keer, gelukkig. Daar was ik een beetje bang voor nu ik geen borstvoeding meer geef.

We konden lekker op de fiets, het was mooi weer en een stuk sneller als met de wandelwagen. Ideaal!

Hoewel ze mooi haar eigen lijntje volgt zie ik toch een kleine verandering sinds de flesvoeding, nu is dat weer mooi hersteld. Emily is geen hele flinke dame ze weegt 9110 gram en is nu 75 cm. De omtrek van haar hoofdje was ook de laatste keer dag ze dat nu gingen meten.

Verder kwa ontwikkeling gaat het goed, de fijne motoriek ligt ze best wel ‘voor’ ze snapt veel dingen al vroeg, zoals hoe doet een visje, hoe doet een koetje. Ze zegt al papa, mama, hai, Angie, Ela, kijken, kindje, lamp. Ook de pincetgreep, zoals de arts het noemde kan ze al best wel een tijdje en zelf uit een beker (zonder tuit) drinken ook. Alleen blijft daardoor de grove motoriek wat achter. Emily kan wel zelf gaan zitten maar ziet er zelf (volgens mij) het nut nog niet van in, dus doet ze dat niet. Optrekken is meer iets van de laatste dagen/ week dus ook wel een tikkeltje laat. We kregen wat tips om dit wat meer te stimuleren. Ik maak me daar ook verder niet echt druk om, het komt zoals het komt en ieder kindje zijn eigen tempo. Ik kan er dus vanuit gaan dat de niet loopt over een maandje 😉

Haar eet en drink ritme was goed, wel mogen we de flesjes wat af gaan bouwen. Daar waren we eigenlijk al mee begonnen, dus dat gaat goedkomen. Voorlopig willen we de avondfles wel blijven geven, omdat ze daarna zo goed (meestal dan) gaat slapen. Koemelk vind ze niet vervelend om te drinken dus we gaan even kijken hoe we daar een combi van maken. Ook zou ze, als wij dat willen, andere boterhammen als gewoon tarwe brood mogen hebben. Ik denk dat we voor Emily en haar stoelgang over gaan op de volkoren, dan krijgt ze in ieder geval voldoende vezels binnen. Emily eet nog niet met ons ‘met de pot mee’ wij eten over het algemeen vrij gekruid en dat vind ik nog niet zo’n strak plan. Ik maak dus zelf nog apart hapjes voor haar. Lekker met asperge en zalm of een curry met linzen zonder pepers.

De volgende keer mogen we met 15 maanden weer langskomen, dan krijgt ze een BMR enting. Ik ben benieuwd wat ze dan gegroeid is.

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

