Ik zag deze tag al eerder voorbij komen en vond het wel leuk om Paul, de papa van Emily ook eens aan het woord te laten. Er zijn zoveel tags en deze vond ik wel echt leuk dus vandaar.
Ik geef op dit moment al 2 maanden geen borstvoeding meer, maar dat mag de pret niet drukken. Deze tag komt van Lori van Mama’s Jungle. Dus als je hem over wil nemen, vooral niet vergeten haar te benoemen.

Ik heb Paul zijn antwoorden aangevuld met mijn antwoorden in het schuingedrukt.

  • Als borstvoedingspapa kreeg je vast een eindeloze lijst borstvoedingsvoordelen voorgeschoteld. Wat zijn voor jou de twee grootste pluspunten van de twee talenten?
    P: Je hebt de voeding altijd en overal op de juiste temperatuur en het kindje krijgt ook precies voldoende.
    M: Helemaal mee eens, vooral nu wel flesjes maken is het verschil goed merkbaar.
  • Actief mee naar alle “aanhap” cursussen en oefenen op poppen of ik zie wel hoe het loopt?
    P: Ik zie wel hoe het gaat, maar wel goed opletten bij de kraamhulp die helpt.
    M: We zijn niet naar een cursus geweest, maar Paul heeft super goed opgelet en veel gevraagd in de kraamweek, Paul was super betrokken.
  • Mega memmen door de stuwing en een toeschietreflex fontein. In shock of down-to-earth het hoort er allemaal bij?
    P: Stuwing eerste keer is wel WOW dat het zo kan groeien ;). Toeschietreflex fontein heb ik niet echt meegemaakt.
    M: Die stuwing hebben we wel vastgelegd op foto’s dat was echt BIZAR! Melkfonteinen hebben we niet echt gehad, maar wel dat het spontaan lekt na het douchen of met een afterparty in bed, sorry TMI!
  • Moedermelk proeven of gatverdamme?
    P: Proeven, wil toch weten wat je kind binnenkrijgt.
    M: We hebben het allebei geproefd, we hebben zelfs toen we een restje haddne geprobeerd of je het op kan schuimen, haha. Op mijn werk (espresso-bar) grapte ze al moedermelk cappuccino’s, dus wilde wij wel ns weten of dat kon.  Voor de nieuwsgierige onder ons, Nee dat kan niet.
  • Borstvoedingsbh’s, zoogkompressen, tepelzalf, tepelhoedjes, een kolf? Schakelde jij een hulplijn in of kon je het zelf wel vinden?
    P: Eerst zelf zoeken en lukt het niet dan kun je het altijd nog vragen.
    M: Ik heb Paul na 4 dagen alleen naar de prenatal moeten sturen voor extra voedings bh’s. Daar belde hij alleen even over de kleur. Paul is echt super betrokken, hij heeft ook de kolf gehaald nadat we de huurkolf terug brachten. En de purelan gekocht.
  • De mobiele melkbrigade en honger onderweg. De satellieten vol in zicht of zie jij liever productie op privé terrein?
    P: Als ze honger heeft dan gewoon voeden, maar wel een beetje netjes houden.
    M: Meestal zorgden we ervoor dat we qua planning buiten de deur dan bij de auto waren, kon ik gewoon rustig zitten. Ik heb wel eens op een terrasje gevoed, maar dat was in november, dus totaal niet handig. Maar inderdaad, Honger is voeden, maar wel een beetje netjes.
  • Is je eigen tepel wel eens aangevallen door het kleine happertje?
    P: Nee.
    M: Tepel niet, arm, vinger en neus wel 😉
  • De melkfabrieken in actie. Je eerste gedachte bij het zien van het kolven?
    P: Ja toch….het lijkt wel een boerderij hier zo met die melkmachine aan de borsten van mijn vrouw.
    M: Maar wel haalde die een glaasje water of maakte een kopje thee als ik aan het kolven was. super fijn!
  • Nieuwsgierige vrienden. Kreeg jij bizarre of aparte vragen over borstvoeding?
    P: Nee kan ik me niet herinneren.
    M: Nee inderdaad niet echt. Maar het is bij onze vriendengroep ook nog niet echt een item ofzo.
  • Met welke gouden tip help je zeker weten de newby borstvoedingspapa uit de brand?
    P: Blijf kalm en steun je vrouw. Probeer waar nodig te helpen.
    M: Paul heeft me op dieptepunten super goed bij gestaan. Soms was ie wel een beetje TE pro borstvoeding, maar goed. dat zorgde er wel voor dat we 10 maanden vol gemaakt hebben.
  • Melkzwabbers, toeters, McMuffins, baby’s drankkast.. Wat is jouw koosnaampje voor de twee meisjes?
    P: Tijdens de stuwing was het toch wel echt zo iets van…jezus wat een Dikke Ballen
    M: Dus dat.
  • Voelde je je buitengesloten door de borstvoeding?
    P: Nee, ik werd er goed bij betrokken, meehelpen met aanleggen, erbij zitten als ze gevoed werd, ’s nachts uit bed halen en dan aangeven zodat ze gevoed kan worden. Regelmatig afgekolfde melk met het flesje geven.
    M: ’s nachts was ik vaak binnen een kwartier klaar met voeden, dus als Paul was werken deed ik gewoon zachtjes. In de kraamweken stond ie vaak ook mee op om luiers te verschonen. En overdag vaak wassen, aankleden en douchen.
  • Is er nog iets anders dat je kwijt wil over borstvoeding?
    P: Ik vind het nog steeds wonderlijk hoe het kan en een prachtig gezicht om te zien, ook in het openbaar (zolang het maar een beetje netjes gehouden wordt). En de voordelen van altijd en overal  op  de juiste temperatuur en voldoende zijn echt handig.
    M: Wat ik al zei, in het begin was ie meer pro borstvoeding dan ik, maar toch nog steeds vind ik borstvoeding ook handiger als flesvoeding. En het waren super mooie momentjes.
  • Als baby’s ook bij de papa konden drinken, zou je dat dan doen, als man?
    P: JA, zonder twijfel zou ik dat doen!!
    M: Dat denk ik ook wel.

IMAG0467

 

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

