Vorige week kon je al lezen hoe onze Eerste poging verliep. Nadat alle eitjes niet tot een zwangerschap leidde stonden we voor de keus, gelijk door of even wachten. Paul en ik waren het op dat moment totaal niet met elkaar eens. Ik wilde gelijk door, ik wilde liever gisteren als vandaag een baby of zwangerschap en Paul wilde liever wachten, hij had het allemaal erg heftig gevonden. Toch kozen we er voor om gelijk door te gaan.

Zo open als we de eerste poging waren, waren we dat nu niet. Ik had het alleen op mijn werk gezegd omdat het daar toch niks uitmaakte, ik moest een vast contract krijgen en daar deden ze niet aan bij La Place. Zo vond ik het wel praktisch dan hoefde ik niet als ik een nieuwe baan zou hebben gelijk tekst en uitleg te geven waarom ik naar het ziekenhuis moest. Omdat we al in de cyclus zaten konden we gelijk door, en hoefde we niet te wachten op de eerst volgende menstruatie, eerste 3 weken de pil en daarna gelijk door met de injecties. Tijdens de injecties was het prijzencircus en moest ik dus op het werk de injectie plaatsen. Ik had een toilet tasje met alle spulletjes bij me, dat was wel even wennen en een stapje verder als de vorige keer. Maar het ging prima! Ook was tijdens deze ronde dat ik een van de laatste spuiten moest zetten op het feest van mijn ouders toen ze 25 jaar getrouwd waren.

Het was toen super mooi weer, Paul en ik probeerden deze poging er wat relaxter mee om te gaan. Ik ben toen gewoon lekker blijven sporten en gezellig samen een terrasje pakken. Je kunt beter samen er wat van maken en genieten. Zo had het ook zo min mogelijk invloed op onze relatie, was ons idee er achter. Als we dan met z’n tweetjes zouden blijven hadden we in ieder geval elkaar nog. We stonden er nogal sceptisch in omdat het de vorige poging mooie aantallen waren en er geen enkele goed was blijven zitten. Ik heb dus ook gewoon een wijntje gedronken. De eicel was toch nog niet bevrucht en we waren toch in de veronderstelling als je iets op een relaxte manier laat rijpen dat dat beter werkt als geforceerd.

Wel konden we deze poging alles beter een plek geven omdat we wisten wat er ging gebeuren. Wel was het erg jammer dat door de lagere dosis hormonen het allemaal langer duurde, we zijn we 4x heen en weer geweest voor een echo. Niet handig als dat een uur heen en een uur terug is en dan ook nog 5euro aan parkeerkosten kost (ja echt, bij een ziekenhuis 5€ parkeergeld)

De laatste injectie moet je altijd zelf mengen. En dan met een achterlijk dikke naald in je buik spuiten. Echt niet fijn. Helaas moest Paul die nacht werken en door het tijdstip dat ik deze moest zetten was ik dus alleen, dat was wel even slikken. Ik moest ’s morgens nog even werken omdat de manager een beetje liep te eikellen om me dwars te zitten. Maar goed, na anderhalf uur gewerkt te hebben kwam Paul me ophalen voor de punctie. Dit keer met trouwring 😉 Op zaterdag ochtend is er in zo’n ziekenhuis echt niks te doen, we liepen dus door een leeg ziekenhuis. De punctie kon beginnen, weer door alle spanning heb ik de hele behandeling met tranen over m’n wangen het ondergaan. De oogst was goed, 12 eicellen uit een eierstok, ik was trots!  En nu was ik daarna veel fitter als de vorige keer.

Ik moest even wachten tot ze me kwamen controleren en we naar huis wachten. Maar het ging zo goed dat ik zelf al een rondje was wezen wandelen om te kijken waar ze bleven. Thuis zijn we samen in bed gekropen, Paul omdat ie had gewerkt en ik de pijn dan sneller weg zou gaan. Geluk bij een ongeluk had ik ondertussen een nieuwe baan gevonden en had ik die avond een borrel met mijn nieuwe collega’s, niet zo handig. Hoe zou ik er mee weg komen dat ik niet dronk.. Gelukkig ging me dat goed af, Paul kwam me ophalen na de borrel en ik was blij dat ik in bed lag, ik had er stiekem best wel last van. De volgende ochtend kregen we een telefoontje over hoeveel er bevrucht waren, van de 12 waren er 8 bevrucht. Waarvan er 6 A kwaliteit waren. Super goede uitslag natuurlijk!

IMG_20151013_171209
de aller aller eerste foto van Emily. Toen nog maar een klompje van 8 cellen, maar wel de aller mooiste die ik ooit gezien heb.

 

Met de terugplaatsing, de dinsdag erna, had ik nergens meer last van. Alleen had ik die dag dus wel mijn eerste werkdag.. Met een smoesje kon ik die dag later beginnen, niet zo chique, dat weet ik zelf ook wel. We moesten toch maar zien of ik deze poging of terugplaatsing zwanger zou worden. Dan hadden we in ieder geval de punctie enzo vast gehad. Tijdens de wacht weken stonden er een hoop dingen gepland, we gingen samen een weekendje weg omdat we een half jaar getrouwd waren en op de dag voor de test een dagje sauna. Die weken vlogen voorbij, wel merkte ik aan m’n borsten dat er ergens iets hormonaals aan de gang was. Ik vertrouwde er dit keer niet op. De vorige keer was er ook niks en werd ik voor de gek gehouden door mijn lijf, we zouden het wel zien. Tijdens het weekendje dat we samen weg waren, was ik wel snel moe en heel snel buiten adem. Een zo’n weekend aan het strand met super mooi weer zonder een wijntje is toch een tikkeltje saai.

De dag voor de test konden we onze nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. We kochten een test bij de DA, bij de kruitvat was het te druk. Nou weet ik wel dat het het beste is om ’s morgens de test te doen. De test van de DA duurde zo lang dat Paul nog een keer heen en weer fietste naar het kruitvat. Tegen de tijd dat hij terug was, had ik uit nieuwsgierigheid de test al weer uit de prullenbak gevist. Een hele dikke vette roze streep!! En op de test van het kruitvat ook! Zwanger! De avond in de sauna konden we ons geluk niet op! We hebben heerlijk gedobberd en gedroomd van onze toekomst! We kregen een baby, het was gelukt! We waren zo opgelucht en blij, dat kun je je wel voorstellen. Nu was het wachten tot de eerste echo. Die was helemaal goed. In Juli zouden we onze baby (Emily) verwachten.

Moet je ons nu eens zien, na al die horror hormonen, injecties, ritjes naar het ziekenhuis, echo’s en puncties.

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

