Een uitje met je baby wat al heel vroeg kan. Hier in de buurt zit gelukkig een hele mooie grote kinderboerderij dus gaan wij met regelmaat.

Mijn zusje ging voor de eerste keer naar de kinderboerderij met Emily, ze was toen 7 maanden. Gelijk de eerste keer vond ze het al reuze interessant, voor zo ver een baby dat vind. Alle beestje aaien en bekijken. Na een rondje kinderboerderij was ze moe van alle indrukken en heeft ze in de kinderwagen heerlijk liggen slapen.

De eerste keer dat ik met Emily ging, was ik samen met een vriendin en hun pleegkindje. Emily had ik in de drager gedaan zodat we overal goed konden kijken en dat ze wat meer op hoogte zit. Ook hoef je niet bang te zijn dat je met de wielen van de kinderwagen door de geiten keutels moet 😉 Emily vond het fantastisch, vooral de geiten en de parkieten vond ze erg leuk!

Ondertussen ben ik ook geweest met een mama hier uit de straat, met 3 kindjes op de achterbank in de auto naar de kinderboerderij. En daar gezellig met z’n drietjes in een bolderwagen. De geiten zijn altijd erg enthousiast omdat je er brokjes kan kopen en dat weten ze natuurlijk nogal snel. Emily gleed nog een beetje weg in de bolderwagen dus deed ik ze weer in de drager. Super interessant vond ze het allemaal. Dit keer waren de paardjes en de (grote) konijnen het interessantst.

Nu was het de beurt aan Paul. Die was al die keren nog niet met mij en Emily mee geweest. Al vaker hadden we bedacht dat we gingen maar kwam het er niet van. We gingen gezellig op de fiets, dat is zo fijn met het mooie weer! Ze mocht dit keer bij Paul in de drager. We hebben geiten en schapen geaaid. Ze wilde ook het koetje (booeeeee, ja dat doet ze tegenwoordig!! super goed) aaien maar die lag ff te herkauwen. De kippen hadden ook niet zo’n behoefte aan een hebberige baby die wilde aaien 😉 Ik weet niet of dat met alle kindjes zo is, maar Emily is helemaal niet bang en vind het super leuk! Zodra we daar zijn zit ze te kirren en te gillen in de drager en trappelt ze er op los.

Ik denk dat we nu maar snel boekjes met beestje moeten kopen en dierengeluiden moeten gaan oefenen.

Hebben jullie ook zo’n mooie kinderboerderij? Vind jou kindje dat ook zo leuk?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

