IMAG5422[1].jpgNog een maandje, dan is ze jarig. Dus nog even een korte samenvatting van de afgelopen maand. Na volgende maand doe ik niet meer iedere maand een update, maar alleen als we wat bijzonders te melden hebben.

Emily is nu ongeveer 75cm, heeft maat 74 van kleertjes en weegt 9kg. Ik merk dat ze ineens heel hard gegroeid is nu, en dat de kleertjes nu maat 74 zijn, lijkt het ineens ook geen baby meer.

Qua ontwikkeling gaat het ook heel hard, er komen nieuwe woorden bij en ook kan ze nu zelf gaat zitten. Ze kan tegenwoordig zelf met een vorkje eten, super schattig om te zien ook. Sinds een week of anderhalf wijst ze ook naar alles waar ze wil kijken. Ook wijst ze sinds afgelopen week overal naar. Ze wijst ergens naar en dan zegt ze kijken.

Ze kan zich ook verplaatsen, maar dat doet ze niet kruipend, maar rollend. De hele kamer door en dat gaat prima zo. Ze kan haar hoofd heel zachtjes op het laminaat leggen, zonder dat het zeer doet. Ook zit ze steeds vaker op handen en knieΓ«n.

IMAG5426[1]

Haar woordjes: papa en mama, dat hadden we al. Nu zegt ze ook kijken, kindje en Hai roept ze ook als ik ze uit bed kom halen. Angie, nou ja, iets wat die richting op gaat horen we ook steeds vaker. Ela, zoals de hond van mijn ouders heet, daar heeft ze ook al flink op geoefend.

Tanden: 0. Zouden we tandloos de eerste verjaardag halen?

Slapen gaat redelijk, het duurt even voor we ze er in hebben liggen, maar ALS ze slaapt, slaapt ze ook goed. We hebben nu haar ritme een beetje aangepast en nu hebben we een duidelijk ochtend en middag slaapje.

Eten gaat ook nog steeds goed, alleen word ze kieskeuriger, ze eet niet zomaar alles wat we voor haar neus zetten. Eerst proeven, soms even met haar hele hand in haar mond. Niet handig dus. Ze kan ook erg goed zelf uit een bekertje drinken, super schattig. Soms houd ze de beker iets te schuin, alles nat.

Nu is het aftellen tot haar verjaardag! Of toch nog even in de ontkennigsfase?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

