Ik had er een hele tijd geleden al eens wat over geschreven, mijn peesontsteking in mijn pols. Even kort samengevat: Ik heb tijdens mijn zwangerschap door het weker worden van mijn gewrichten en pezen een irritatie aan de pees onder mijn duim opgelopen. Ik werkte in de bediening van een espresso-bar en dan komt er nogal wat druk en belasting op. Ik dacht, ik zeg mooi niks, misschien gaat het wel over. Toen ik in september weer aan het werk had gemoeten, was het nog niet over. Toen heb ik een brace gekregen, op maat gemakt bij de fysiotherapie om de pees wat rust te geven.

Logisch, met een baby kan je hand, duim en pols niet echt tot rust komen als je net een babytje hebt. Door de borstvoeding en hormonen daarvan blijft je lijf een beetje week, en duurt het herstel langer. Borstvoeding gebruikt ook wat van je “reserves” en doordat je in het begin nog niet echt lekker door kan slapen kost dat je lijf erg veel, zo omschreef de fysiotherapeute het. Ook zij radde me aan om te stoppen met borstvoeding geven, gelijk in september al. Net als het UWV. Spijt dat ik nog zolang borstvoeding geef, nee hoor, absoluut niet. Het gaat/ging hartstikke soepel dus zonde om te stoppen.

IMAG5279

Anyway, nu zijn we dus bijna een jaar verder, sinds de officiële diagnose. Ondertussen heb ik een nieuwe brace, een nog grotere, lelijkere, lompere. Waar mijn hele duim in zit en waar ik die dus echt niet kan gebruiken, super onhandig! De brace moet ik 23u per dag om, alleen met douchen, toilet bezoek mag die af. Ook doe ik m af als ik met Paul een afterparty heb hoor, echt heel opgewonden word ik niet van dat ding, en hij ook niet ;-). nu heb ik een afspraak voor een intake bij de chirurg, Over een paar weken word ik geholpen aan mij hand. Dan snijden ze de peesschede open om meer “plek” te creëren voor de pezen en moet het als het goed is over zijn.

Zoals je op de foto kan zien is de plek op mijn arm aan de buitenkant ook paars en zie je de pees echt uitsteken.

Ik ben afgelopen week bij de chirurg geweest, die mij overigens te jong vond voor de operatie. Ik ben nu doorverwezen naar een ergo therapeut, en heb ik weer een nieuwe brace gekregen. Zo blijven we lekker bezig ofcourse. Over 6 weken mag ik weer terug naar de chirurg om te kijken hoe het er dan voor staat.

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

