Great British Bake Off en Heel Holland Bakt, Ik hou echt van deze programma’s en dan krijg ik, als banketbakker zijnde, toch ook echt zin om weer eens wat te bakken.

Hierbij deel ik een recept voor muffins wat zo simpel is, dat kan niet fout gaan. En ze zijn zo simpel en snel dat ze dus binnen een half uur klaar zijn. De meesten ingrediënten heeft zo’n beetje iedereen standaard in huis, dus krijg je onverwacht bezoek, heb je zo iets lekkers voor bij de koffie.  Komt ie!


Verwarm de oven voor op 180℃

300 gr bloem
8 gr bakpoeder.  ( of 310 zelfrijzend bakmeel)
185 gram suiker
16 gr vanille suiker
2 gr zout

250ml melk
185 ml zonnebloem olie
1 ei.

Weeg dit allemaal bij elkaar af in een kom. Gewoon met de garde met de hand door roeren tot een beslag. In een muffinvorm bakken. +-25 minuten tot ze goudbruin zijn. En klaar.

Natuurlijk kan je er naar wens vulling bij doen. Ik gebruik vaak cacao poeder en wat chocolade stukjes. Of diepvries frambozen of cranberry’s en witte chocola. Banaan of appel en kaneel gaat ook prima. Ik heb er omdat ik het lekker vind een marshmallow op gelegd, als je dat doet als ze warm zijn, smelt de marshmallow een beetje en plakt ie vast.

IMAG5118[1].jpg

Nou vind ik het zelf wel erg leuk om wat bak recepten te delen, dus ik hoor het graag als jullie er meer willen zien!

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

