Ik kwam een paar weken geleden de blog van Michelle tegen over haar vluchttas, die ze uiteindelijk pas inpakte 1 of 2 dagen voor haar bevalling en ik herkende me daar zo in.

Ik ben er zelf ook erg goed in om dingen op het allerlaatse moment te doen. Dat begon op de basis school al, met werkstukken, huiswerk, boekverslagen en spreekbeurten. Mijn moeder heeft menig keer mijn werk afgemaakt (thnx mam, voor al die 7’s die wij gehaald hebben 😉 ) Ze vroeg ook vaak als ik thuis kwam ‘En, wat had ik voor punt?’ Hoewel dat op de middelbare school wel iets beter ging omdat ik daar alles met 2 vingers in m’n neus heb gehaald.

fcb1f44fa1991ed9007980a7133226ae

Zo is dat soms nog wel hoor, op het allerlaatste moment nog even stofzuigen of de was ophangen of de vaatwasser uitruimen voor Paul thuiskomt of wakker word. Dan lijkt het in ieder geval alsof ik heel wat gedaan heb 😉 Een tikkeltje gebrek aan discipline kunnen we dat wel noemen denk ik.

Of nog net even in je jogging broek en verlepte hoofd de container buiten zetten omdat je de vuilniswagen al hoort. Als je eigenlijk al aan de late kant bent en dan je tas nog moet pakken en de hond uitlaten.

Een goede vriendin van mij woont op +- 40 minuten rijden, maar ik ben toch altijd te laat. Ik moet altijd een half uur voor de afgesproken tijd nog Emily in pakken en in de auto zetten. Ondertussen is ze dat wel gewend van mij. Gelukkig is het als we ergens naar toe gaan niet zo.

images

Zo geld dat ook voor de spullen van de thuiszorg winkel. Voor de bevalling, een po en klossen om het bed omhoog te zetten en dat soort spulletjes. Eerder hadden wij daar nog geen zin in gehad en dachten we steeds, Dat doen we nog wel. Zo was het Maandag 6 juli toen we die spullen gingen halen 2  na de uitgerekende datum. De vrouw die in de winkel werkt kent Paul van vroeger en zij vroeg wanneer ik uitgerekend was.. (afgelopen zaterdag was ons antwoord)  niet zo handig vond ze dat van ons. Toen we dat aan het eind van die week weer terug kwamen brengen met baby vond ze dat wel een beetje grappig, dat snap je. Precies op tijd dus .

Toen de bevalling begonnen was ’s nachts om 3.00, de 7e dus, moesten wij zelf wel lachen. Ook heeft Paul nog even onze nieuwe router geïnstalleerd en alle spinnenwebben die we vergeten waren weg gestofzuigd terwijl ik weeën lag weg te puffen. Ook zo’n laatste moment dingetje zeg maar. De kraamhulp vond trouwens wel dat alles er zo netjes uit zag.. En dat snap ik als alles een dag of 2 van te voren nog gedaan is. (Al dit soort klets, staat binnen kort uitgebreid beschreven als ik mijn bevallings verhaal deel)

Wie herkent zich hier in? Of ben jij hier beter in en heb je een goede planning?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

