Not. Bij mij was dat dus niet het geval. Ik kwam in mijn zwangerschap (maar!) 12kg aan. Dat is niet extreem veel ofzo, maar toch had ik verwacht na al het sporten dat het wat sneller zou gaan. Nu zit ik wel weer op mijn oude gewicht van voor mijn zwangerschap, maar die 2x 4.5 IVF kilo’s zijn er nog.. Ellende. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik zeker weet denk dat vrouwen nooit tevreden zullen zijn. Toen ik rond onze bruiloft, na de eerste IVF poging zo’n strakke buik (zelfs met lijntjes, waar ik nu alleen van kan dromen) en billen had, waar Beyonce jaloers op was (bijna dan he 😉 ) en nog was ik niet tevreden.

afvallen-en-dieten-1

Ja met borstvoeding verbrand je wel extra calorieën, maar als je dat omrekent in eten is dat 1 boterham extra. Je doet op een dag ook minder als voorheen, je lijf is vooral de eerste tijd echt herstellende van de bevalling en zwangerschap. En de gebroken nachten, daardoor doe je misschien soms even Smiddags een dutje en daar verbrand je niet heel veel calorieën extra mee.

Ik heb misschien voor mezelf het te lang als excuus gebruikt om te veel lekkere dingen te eten na de bevalling. Ik mocht toch niet lijnen omdat ik borstvoeding gaf, kom maar door met die chocola. Tel daarbij lui op mn kont zitten door bekkeninstabiliteit bij op en je valt niks af.

Met mooi weer ga ik nu een eindje wandelen met de hond, hoewel dat lang niet zo vaak is als ik zou willen. En het weer werkte ook lang niet altijd mee. Nu moet ik meer rekening houden met Emily haar ritme, qua eten en slapen.

Dus als je borstvoeding gaat geven om af te vallen, reken er niet te hard op. De werkelijkheid kan vies tegen vallen 😉😉 Nu zijn er gevallen waar dat natuurlijk wel bij is, maar bij (natuurlijk) niet. Nu ziet mijn lijf er ook wel HEEEEEL anders uit als voor mijn zwangerschap. m’n buik is echt nog steeds een beetje pudding. En om over m’n heupen maar te zwijgen. Echt van die “moeder” heupen heb ik nu. Gelukkig gaat het nu ik echt begonnen ben met een plan om af te vallen het “extra” vet er wel af, maar nog steeds zijn die heupen er. Die zijn er voor gemaakt om een peuter op te zetten denk ik.

En nu, door! op water en brood. Nou ja bijna dan. In augustus eerst nog een bruiloft en daarna op vakantie en dan wil ik graag (fatsoenlijk) in bikini! Zonder dat ze Greenpeace bellen dus.
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

