Toen wij opzoek gingen naar een luiertas kwam ik allerlei ellende tegen, de ene nog erger als de andere. Ik houd persoonlijk niet zo van die gekleurde, duidelijk voor kinderen gemaakte  luiertassen, we wilde iets waar je als ouder ook gewoon mee over straat kan. Ik had heel erg graag een vlieger en van dam tas gewild, maar die vond ik net een tikkeltje te prijzig (€450)

vlieger_vandam03


Toen we bij prenatal waren vonden we deze babymell, dat is een Engels merk en het leek ons een lekker praktisch compact tasje. Er zit een thermo vak in voor water of een flesje of een potje, en er zit standaard een verschoningsmatje bij. Hoewel ik er nu dus achter ben dat onze tas eigenlijk een maatje te klein is en ik blij ben dat Emily er niet 3x in de week mee naar de opvang moet. Dat had nooit gepast en had een hele hoop ergernissen opgeleverd.

Waar moet je dus op letten als je een tas uitzoekt:
Dat er een heel setje kleren in past, ook groter als een maatje 50.
Meer als een luier.
Een flesje, flesje water en voeding. Ook als je bv wilt geven, want borstvoeding moet je ook mee geven naar het opvang adres.
Een heel pakje luierdoekjes.
Een plastic zakje voor eventueel een vieze luier.
Een verschonings matje.
Een hydrofiele doek.
Slabber/spuugdoekje(s)
Lepeltje
Zonnebrandcreme in de zomer.
wat speelgoed als je wat langer weg gaat.
En dus alle spullen die je normaal in je handtas hebt, dus telefoon, portemonnee, zakdoekjes, tasje voor boodschappen.

babymel-luiertas-sachtel-tweed-grey-gratis-verzend

Ik houd van een beetje een geordende tas, vooral als je even gauw je kindje moet verschonen of dat ie net ff gauw gespuugd heeft en je hebt geen doekje bij de hand.

Bij de Hema en prenatal zag ik onlangs dat ze hele leuke, niet te dure, tassen. Ik ga binnenkort ook even bij primark kijken voor een andere tas.
Wat voor luiertas heb jij? En was die wel gelijk in een keer goed?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

