Mooi weer. Lekker in het zonnetje, fantastische tempraturen. Vrije dag, barbecueën, terrasje, drankje alles er op en er aan. Wie houd er niet van. Nu is het gelukkig al even mooi weer, maar er zijn ook dingen die ik niet zo handig vind aan dit prachtige weer..

large.jpg

Ja ja, weer zo’n klagende Hollander die wat over het weer te zeiken heeft. Nee niet over het weer 😉

Wat ik dus echt onhandig vind is dat je met een rok, jurkje of korte broek dus altijd moet zorgen dat je benen geschoren zijn (tenminste dat vind ik, maar oke) want zo’n oerwoud is natuurlijk niks. Dus hupsakee weer aan de slag met kapmes en bijna slagaderlijke bloedingen zijn je benen weer glad en toonbaar.

Althans, als ze niet zo fluorescerend wit zouden zijn. Mijn benen zijn altijd zo wit dat je bijna een skibril bij op moet. Mijn oom zegt vaak: wanneer mag het gips eraf. Zo wit dus. Mijn broertjes, zusje, vader en oom worden dus al bruin als ze alleen maar binnen zitten. Ik niet, vooral rood en daarna weer wit. Paul overigens ook, dus ik denk dat Emily wat dat betreft niet echt een fantastisch genen pakket heeft.

Insmeren met zonnebrandcrème, Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog wel eens vergeet of gewoon verzuim. Je hebt t spul weer niet bij je, geen zin in vlekken enzovoort enzovoort. Emily smeer ik wel braaf in, maar wat een k** spul is dat zeg. Overal witte vlekken en het kind zit natuurlijk ook niet stil als je dat even wil doen.

Met zo’n heerlijke temperatuur is het nogal gauw dorstig weer. Ik drink zoiezo veel water, maar je zult dan altijd zien dat je geen water (meer) bij je hebt als je dorst hebt.

Eindelijk is het dan ook zover dat je weer slippers aan kan. Ik loop altijd de eerste weken met blaren op plaatsen die je anders niet verzint want je hebt in de winter geen slippers aan. Eerst wel netjes je voeten bijwerken en je (teen) nagels lakken, anders ziet het er helemaal niet uit.

En je zonnebril, die is altijd kwijt, vies of stuk. Nieuwe kopen en wat voor eentje dan.. ieder jaar hetzelfde liedje.

wat vind jij nou het grootste struikelpunt als het ineens mooi weer is?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op Snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je me volgt of een reactie achterlaat! X

