Eindelijk was het dan zover, ik kan met Emily gaan fietsen. Ik zit me er al maanden op te verheugen. Vroeger toen mijn broertje klein was mocht ik wel eens op de fiets van mijn moeder met hem fietsen, dat vond ik toen al erg leuk. Nu kan ik met mijn eigen kleine meisje fietsen.

IMAG1174.jpg

Nog voor ik mijn rijbewijs had, had ik een beetje een haat liefde verhouding met fietsen. Ik haatte fietsen, vooral regen en wind, kou, sneeuw, ijs had er voor gezorgd dat ik er echt een pest hekel aan had. Tot ik m´n rijbewijs haalde. Ik woonde maar 10 minuten fietsen van het werk af, maar toch ging ik met de auto. Ik heb toen de eerste 3 jaar niet, geen enkele meter, gefietst. Daarna was het alleen als ik Alcohol kon drinken en rond onze bruiloft was ik om, zelfs een lesje spinning ging goed. Zo zie je maar wat een mens kan veranderen.

Paul kon nog net op zijn werk gebruik maken van het fietsplan, ideaal want hij had zelf net een nieuwe fiets. Nu kon ik er dus eentje uitzoeken. De zwangerschapstest had net positief aangegeven dus moest het wel een fiets worden waar ik met kind op kon.
Ik wilde graag zo’n stads fiets, met mand voorop. We hebben van alles vergeleken en bekeken. Maar het zou de Miss Grace worden, een roze. Er was wel een aantal weken lever tijd die iedere keer verlengd werd waardoor het uiteindelijk 17 weken duurde voor dat ik de fiets had. We mochten vanuit het fietsplan accessoires uitzoeken en dat werd dus het fiets stoeltje. Een grijze Yepp mini.

GMG-voorzitje-Yepp-Mini---Zilver-GMG-1

Waarom is deze fiets fijn als mama fiets? Een groot breed stuur, brede banden, lekker breed zadel,  ik heb de variant met 7 versnellingen, er zit zo’n grote stevige standaard onder, zo stevig dat ik eigenlijk niet eens het stuurslot hoef te gebruiken, voorop een bagage rek met mand en achter een bagagedrager voor dalijk de buggy klem. Die zit er nu nog niet op want ze kan toch nog niet in de buggy.

Toen ik zwanger was en op deze fiets fietste had ik eigenlijk een beetje spijt, omdat de banden breed waren en ik tijdens mijn zwangerschap nogal snel buiten adem was vond ik het niet per se fijn. Dat kwam ook wel een beetje omdat ik een super fijne leen fiets had gehad met zo’n beetje overal vering, smalle bandjes en 21 versnellingen. Een beetje zo’n fiets voor een ANWB stel 😉
Nu na aardig wat lesjes spinning en mooi weer en Emilytje op m’n fiets is er geen vuiltje meer aan de lucht en vind m super fijn fietsen.

IMAG1173

Kortom, ik vind fietsen met Emily super leuk en hoop nog veel veilige kilometers te gaan maken in het mooie weer!
Vind je fietsen met je kindje ook zo leuk? Wat voor fiets heb jij?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Nu ook op snapchat: Mathisseke

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

