Sporten tijdens je zwangerschap. Wat kan wel, wat kan niet. Ik was zelf een beetje zoekende toen ik net zwanger was. Sommige vrouwen hebben we simpel weg de energie niet meer voor. Ik ben de eerste paar weken (7) ook niet geweest omdat ik vaak te ziek of te moe was.

gr_fitness-zwanger


Nadat ik de balans had gevonden in de ochtend misselijkheid voor zijn, had ik de energie om Smorgens te gaan sporten. Voorheen ging ik altijd in de avond, maar daar was ik aan het eind van de dag echt te moe voor. Ik pakte het rustig op met een uurtje Bodybalance, daarna 2x per week en al gauw een uurtje pump erbij. De eerste 16 weken mag je nog buikspieren trainen, dus deed ik er Cx works bij.

Daarna moet je opletten met je core trainen, er moet plek gemaakt worden voor de baby.

sporten-tijdens-zwangerschap-845x321

Met Bodybalance kon ik heel lang alles doen. Pas de laatste weken gebruikte ik de zwangerschaps opties. Die kun je lezen in deze folder. (Klik!)

images-2-150x150

Bij de pump gebruikte ik minder gewicht. Omdat je dan gewoon minder zwaar traint. Je moet daarbij goed opletten dat je lijf dus niet te warm word en dat je voldoende water drinkt!! Dat geld ook voor andere cardio oefeningen. Spinning, RPM, bodyattack en Grit word daarom ook afgeraden omdat dat een HIIT (High Intensity Interval Training) is. Natuurlijk kun je zelf het beste inschatten of dat nog gaat en of je daar wel of geen zin in hebt. Als je het al jaren doet denk ik dat je sommige dingen nog best kan doen.
Word het te zwaar of te veel geef jezelf even de tijd om op adem te komen en uit te rusten. Je bent zwanger en je dient rekening te houden met twee. Ook hiervan is een folder (Klik!) Met alle haken en ogen en opties.

Ik had er erg veel aan. Ik hoop jij ook. Ging jij sporten tijdens je zwangerschap? Wat deed je voor sport?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

