Er stonden nog wat dingen op ons lijstje die we moesten hebben. En omdat het een nogal regenachtig dagje was besloten we om naar Duiven te rijden. Dat is vanaf hier wel 50min rijden, maar daar hadden ze alles waar we moesten zijn. Zo alles in een middag.

Ik was alleen ff vergeten dat het niet grappig is om op zondag naar de Ikea te gaan, maar dat nemen we voor nu maar even voor lief. PhotoGrid_1461593068573.jpg

We beginnen de dag met een fruitje voor Emily en een gebakken eitje voor ons. Vanaf maandag ga ik me juice+ beginnen dus nu geniet ik nog even van dit ietswat ongezonde ontbijtje.

Daarna gaan we aankleden. Emily heef er al zin in! Ze lacht altijd kei hard als Paul en ik elkaar een kus geven. Ook als we haar een luchtkus geven met een hard smakkend geluid lacht ze van oor tot oor. Super schattig!

Daarna in de auto, nog even gauw langs het kruitvat voor luiers en vitamine D druppels. Bah wat een vies weer is het toch.

Onderweg hebben we allerlei soorten weer, regen, de zon zo fel dat we een zonnebril op moeten. En dan weer hele donkere wolken. Emily doet onderweg lekker even een tukje, daar is tijd genoeg voor.

Als we aankomen in Duiven is het gelukkig droog. We zetten Emily in de kinderwagen en we kunnen gaan. We kijken eerst bij de outlet of ze nog leuke dingetjes hebben. En dat hebben ze! We kochten een nieuwe salontafel. Eindelijk!! Ik hik al bijna 2 jaar tegen de gene die we hebben staan aan.

Daarna lopen we door Woondock heen, daar was ik nog nooit geweest. Het is een beetje Loods5 maar dan met minder designers. Daar drinken we koffie en krijgt Emily een boterhammetje.  Ik koop alleen iets kleins.

Daarna door de Intratuin. Deze super mega coole Weber voor kindjes hebben ze hier! We zijn opzoek naar een lounge set, maar in onze prijsklasse hebben ze hier niks. Allemaal ver boven budget. Die staat op het verlanglijstje voor Emily haar verjaardag! Emily slaapt bijna als we bij deze schattige konijntjes aankomen. Ik wil graag een nieuw konijn, maar het mag niet van Paul. Iets met rammelende eierstokken enzo.. 😉

Daarna door naar Ikea, het is tijd voor Emily haar flesje. Ze heeft het bakje melkpoeder te pakken en die licht zo op de grond. Dit is natuurlijk het enige bakje dat we bij ons hebben. Je kunt je wel voor stellen dat ik een lichte hartverzakking heb.

We zijn op zoek naar dit kastje met bakken erin, zodat de (aankomende) speelgoed explosie netjes opgeruimd kan worden. Ook kopen we zo’n Ikea kinderstoel, super handig. We willen m voor buiten en om mee te nemen, de poten kunnen er uit en hij weegt niks. En hij kost maar liefst €10 dus dar kun je geen bult voor vallen.

Als we bij de kassa komen ligt Emily heerlijk te slapen. We eten nog even een hotdog en laden dan de auto vol. Altijd net iets voller als dat je je van te voren voorstelt. Lekker makkelijk. Not!

Thuis krijgt deze dame lekker haar hapje. Sperciebonen met rijst.

Daarna zetten we wat dingen in elkaar, zoals die nieuwe mandje voor Angie. Ze weet nog niet of ze er zo blij mee is.

daarna koken we samen. Champignon roomsaus. Lekker met een varkenshaasje en frietjes en sla. We hebben er lekker bubbels bij. Omdat ze in de aanbieding waren bij de jumbo.

We gaan verder met het spul in elkaar zetten. Emily test vast een van de bakken voor in het kastje. En ze laait even al het speelgoed uit het mandje waar het nu in ligt. Gezellig een bank vol zooi.

Daarna krijgt ze lekker en flesje (half moedermelk, half Nutrilon)  Ze wil nu steeds op schoot staan, Zo schattig dat pamperkontje! Daarna leggen we haar lekker in bed en hopen we dat ze gaat slapen. Ze is zo aan het spoken de laatste tijd.

We drinken een kopje thee en kijk onze nieuwe salontafel! Angie vind haar mandje toch best lekker liggen volgens mij.  Daarna lekker naar bed, met een spokend kindje wat ieder uur (!) wakker word.

Al met al een heel fijn dagje. Ondanks het weer 😉 Wat doe jij graag op een regen achtige zondag?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

