Zoals jullie vorige week hebben kunnen lezen ben ik (zo goed als) gestopt met geven van borstvoeding. Ik heb ook al eens een lijstje gemaakt met de nadelen van borstvoeding. Nu een lijstje met de mooie momenten van de borstvoeding. Iedere mama zal zich hier wel in herkennen, vast ook de mama’s die een flesje geven. Ik ben niet van de borstvoeding maffia, maar het is echt heel mooi als het lukt! Je kunt trots op jezelf zijn voor het proberen!

bv

Geen flesjes uitkoken. Ik pak A.L.T.I.J.D een te klein pannetje. Voorheen hoefde ik alleen een paar keer de speentjes uit te koken en dat past al snel in een klein pannetje, nu met flesjes en de hele ellende erbij is dat toch ff anders. Dat word een grote soeppan met flessen soep denk ik.

Dat je die flesjes ook moet afwassen. Super onhandig. Ik kegel de fles helemaal uit elkaar gewoon in de vaatwasser. Alleen als je zelf pasta of iets oranjes hebt gegeten zijn de rubberen onderdelen dus licht oranje.

Zoals de baby je aankijkt als ze aan het drinken is. Die blik is zo mooi. Ik kan het niet omschrijven maar je ziet dat je baby er blij van word. Je hebt echt even een momentje met z’n tweetjes. Vooral de ochtend voeding vond ik altijd echt genieten.

Dat je toch maar zelf je kind laat groeien. Jou lijf produceert voedsel voor de baby en die doet het er super op. Dat is toch best cool dacht ik zo.

Niet het ge-emmer met flesjes en poeder. Nu we een fles geven vind ik t niet per se heel onhandig, maar wel dat je er rekening mee moet houden dat je moet tellen, dat het op gaat en je dus nieuwe moet kopen.

Dat die voedingsbh best fijn zit. Nee hij is niet zo charmant, maar sinds de zwangerschap is het van een iets andere proportie. En dat zit die steviger als een hunkemollertje 😉 Die van Noppies (€29.99 bij de Prenatal) zijn trouwens niet zo F*ck ugly als zo’n slappe voor de eerste paar weken.

Dat kolven ook best relaxed kan zijn. Je moet verplicht zitten en iets drinken. En je hebt een of 2 handen vol. Je moet even ontspannen anders lukt het niet. Dus lekker even een boekje of tijdschrift lezen (in de baas z’n tijd).

Dat je eigen weerstand en die van je kindje hoger is (of lijkt) Nadat zelfs mijn eigen man met griep en koorts op bed lag hadden wij nergens last van met z’n tweetjes. Wel een beetje sneu voor hem , maar helaas.

En dan nog even dit!
Dat je er van afvalt was bij mij niet waar. Ik was wel snel op mijn oude gewicht, maar dat was ik al vrij snel. Ik was tijdens mijn zwangerschap maar 12kg aangekomen en die is er na baby + vruchtwater + placenta al snel af.

En dat van die hangborsten is bij mij ook echt niet van toepassing. Ja het is anders als voor de zwangerschap. Je lijf maakt zich je borsten dan toch zoiezo klaar om je kindje te voeden, dus dat klierweefsel is er altijd. Maar hangtieten, die heb ik nog steeds niet!

Wat vind/ vond jij het aller mooiste aan borstvoeding geven?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

