Wij wisten niet of wij een meisje of jongen verwachten vorig jaar. Wij wilde dit graag als verrassing houden. Terwijl wij aan ons ivf project begonnen was er niet zo veel verassing meer. We moesten het ook erg vroeg vertellen (met 6 weken) omdat bemoeizuchtige collega’s ons zo’n politie verhoor gaven dat we het al voor de eerste echo aan onze familie moesten vertellen dat we een baby kregen. imagesCRS67MI2

Daardoor besloten wij dat dit een verrassing moest blijven.

Zelf kan ik niet zo goed verrassingen stil houden, dus het zelf wel weten was voor ons geen optie. Bij iedere echo (na 12 weken) hebben we duidelijk aangegeven dat wij het niet wilde weten. Een keer heb ik stiekem gespiekt, maar omdat de echoscopist het niet toelicht heb je toch niet echt een idee.

We vonden het ook helemaal niet lastig om alles in te kopen en klaar te maken. Er zijn een hele hoop neutrale kleertjes en kleuren. En het kamertje zou toch een jongens of meisjes kamer worden als de baby er eenmaal zou zijn.

We noemde de baby ook liefkozend onze mini. Naarmate de tijd vorderde noemde we de baby steeds vaker de baby 😉 Ik had in het begin sterk het idee dat het een jongetje was, waarom weet ik niet precies.  Op het eind ging ik wel twijfelen maar was ik er nog steeds niet over uit of het nou echt een meisje zou zijn. Mijn zusje was er heilig van overtuigd dat wij het wel wisten.

Na de bevalling toen ik onze baby bij me had liggen wisten we de eerste 5 minuten niet eens of het een meisje of jongen was. De verloskundige vroeg ons of we het al gezien hadden, ‘Nee’. Dolblij waren we met ons meisje. Toen we onze familie gingen bellen waren zij ook erg blij en verrast. Eindelijk was de baby er dan, eindelijk wisten we waarvan we ouders, opa’s en oma’s, tante en oom van waren geworden.

Bij een volgende zwangerschap zou ik het ook weer niet willen weten, omdat het ons niet uitmaakt qua voorbereiding. Met het kamertje, met de naam, met inkopen. Zo is de verrassing (voor ons) misschien nog wel groter 😉

Wist jij wel of je in verwachting was van een jongen of meisje?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

