Nu ik 9 maanden borstvoeding heb gegeven ging Emily steeds onrustiger drinken. Opzich is dat niet zo erg, maar het werd zo onrustig dat het voor mij steeds vervelender werd. Nu zijn we over gestapt op tussen de middag een flesje Nutrilon. Ik sta daar zelf helemaal achter alleen is nu het nadeel dat bij mij de voeding nog erger terug loopt.

quote2_thumb_450x388_jpg_pagespeed_ce_UldesbBcVY

Na de overstap ging het nog allemaal prima, had ze er ’s avonds meer dan genoeg aan. Ging ze daarna ook lekker slapen. Nu werd ze tussen door weer wakker en wilde ze nog drinken. Prima, dat kon nog bij mij. Maar nu we een paar weken verder zijn word het steeds lastiger.

Mijn voeding is nu zo ver terug gelopen dat de voeding in de ochtend binnenkort ook op is, ben ik bang. Aan de ene kant vind ik het jammer dat het ZO snel is gegaan. Toch heb ik er vrede mee, ik heb ander half jaar mijn lijf “uitgeleend” aan de baby en nu mag en kan ik weer een beetje aan mezelf gaan denken. Als ik zou willen dat het weer een beetje op pijl komt, zou ik een paar dagen weer iedere 2 uur kunnen gaan kolven, maar daar pas ik voor.  9 maanden borstvoeding is best iets waar ik zelf trots op ben. Ik ben ook maar gewoon begonnen omdat ik dacht we zien het wel.

Nadat ik het eerste half jaar had volbracht vond ik het zonde om dan te stoppen, ik ging dus nog even door. Ik zou wel zien tot wanneer. Toen had ik het doel tot 9 maanden, tussendoor twijfelde ik nog even of ik niet door zou gaan tot een jaar. Nadat ze zo onrustig ging drinken was het een steeds grotere opgave om dit goed te vol brengen. Ik heb het dan ook niet over een paar voedingen of dagen maar echt over een aantal weken. Die beslissing is niet zonder slag of stoot genomen. Maar met een hoop gemopper en wat tranen.

Borstvoeding is mooi en prachtig, maar niet te kosten van alles.

img_2842
deze afbeelding vind ik gewoon echt cool!!

 

 

Iedere dag borstvoeding is er een! Ben jij ook zo trots op jezelf?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

