Na lang wikken en wegen heb ik nu toch de beslissing genomen dat Emily voortaan ’s middags een flesje krijgt in plaats van borstvoeding. En nu na een paar dagen merk ik  aan mezelf ook dat ik het toch wel handig vind. Vooral nu we een paar dagjes weg gehad hebben vind ik het wel fijn niet iedere keer een rustige plek op te zoeken zodat je niet je shirt hoeft op te stropen op een vol terras.

img_2842

Ik merkte ook dat mensen om mij heen het ondertussen een beetje raar vinden dat ze nog borstvoeding krijgt. ‘Krijgt ze nou NOG borstvoeding?’. ‘Is ze daar niet te oud voor’. Ik trek me daar niet zo veel van aan. Maar toch, niemand wil raar gevonden worden. Vaak had Emily ook ’s middags geen rust in haar kont om gewoon lekker rustig te drinken. Dat vond ik zelf erg onprettig. Nu ze zelf met flesje lekker rond kan kijken zit ik ook rustiger.

Ik vond de keus heel moeilijk vooral omdat de arts van het UWV en de fysiotherapeut me in die richting duwden. Het zou beter zijn voor het herstel van mijn peesontsteking. Ik vind het erg vervelend als zulk soort instanties (vooral het UWV) je dat soort keuzes op gaan leggen. Het voelt toch een beetje als dwang. De fysio had als ander argument ook nog dat het goed zou zijn voor mijn lijf en dat ik misschien meer aan mezelf moest denken.  De huisarts zegt overigens dat het geen verschil maakt voor mijn peesontsteking. Het lijkt mij alleen wel beter voordat we aan een tweede kindje beginnen, met ivf poging(en), dat mijn lijf de tijd krijgt om haar eigen hormoon balans weer een beetje te vinden. En niet nog vol te zitten van alle zwangerschaps en borstvoeding hormonen.

Het eerste flesje heb ik zelf gegeven, zonder dat iemand anders erbij was. Ik had het er wel even moeilijk mee en de tranen stonden in m’n ogen. Emily met haar grijpgrage handjes kwam heel voorzichtig met haar handje over m’n wang, alsof ze bedoelde het is goed zo. Alsof ze m’n tranen droogde en wilde zeggen dat ze het prima vond. – lekker sentimenteel gedoe, sorry 😉 –

Nu geef ik de voeding ’s morgens en ’s avonds nog zelf, maar voor hoelang weet ik niet. Ik ben blij dat we de 9 maanden gehaald hebben. Trots dat mijn lijf na alles wat het al doorstaan heeft mijn baby zo goed heeft laten groeien. 9 maanden op en 9 maanden af. Ik zie wel hoe het loopt.

Wat vind of vond jij een goed argument om te stoppen met borstvoeding? Hoelang heb je zelf borstvoeding gegeven?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

