We zijn nu negen maanden verder. Ze zeggen negen maanden op en negen maanden af. Al lijkt het door de borstvoeding wel langer te duren, misschien komt het door de IVF, je bent dan al langer aan het emmeren met hormonen enzo.  Toen Emily een half jaar oud was schreef ik ook een blog over ontzwangeren, (Klik!) maar of het nu ook echt minder is geworden?

blogbanner-5

zwangerschap dementie. Ja dat gaat wel stukken beter. Ik kan dingen weer beter onthouden, lijkt het. Ik heb geen bier meer gekocht in plaats van melk. Wel 3x in de week bak boter, maar daar is dan wel weer over heen te komen. Dat heeft iedereen wel ns denk ik.

Screenshot_2015-11-12-14-44-13_1

Haaruitval. Dat is gelukkig ook een stuk minder of eigenlijk weer normaal. Wel moeten die plukjes weer aangroeien en dat duurt wel even. Mijn haar zit nu ook weer stukken beter en het is weer redelijk mooi vol. Kort knippen ga ik (voorlopig) niet doen, in augustus hebben we eerst nog een bruiloft en onze vakantie, dan wil ik lang haar hebben. Daarna zien we wel weer wat ik er dan mee doe.

m’n humeur. Dat is wel stukken stabieler. Ik ben nog steeds rustig als voor ik mama was, maar ik denk dat dat zo zal blijven. Is voor de rest van de mensheid ook wel fijn! Het emotionele is ook wel weer tot het normale niveau, nog steeds zit ik bij Disney films te huilen, maar niet meer om alles 😉

Emily slaapt nu goed, dus slaap tekort heb ik ook niet meer. Wel ben ik af en toe echt super moe, maar waar dat dan weer door komt?

Die opvliegers heb ik nog steeds, heel irritant. Soms loop ik in m’n hemdje door het huis terwijl Paul een dikke trui aan heeft en de verwarming aan wil zetten.  We doen het er maar mee, dan maar 2x per dag douchen als dat nodig is. Het is niet anders.

4_moederhand-300x300

Maagzuur, daar had ik tijdens mijn zwangerschap al heel erg last van, maar dat is nu nog wel ns. Soms na een glaasje rode wijn heel irritant en vies! Gelukkig heb ik nog wat Rennie’s.

had jij ook nog zo lang last van allerlei kwaaltjes?
Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

