Zo’n beetje op alle aankomende mama sites zie je de tip voorbij komen, Ga nog op vakantie met z’n tweetjes voor je baby er is. Ze noemen dat een babymoon. Te klef voor woorden, maar vooruit. Lekker cliché gaan we daar in mee.

PhotoGrid_1459945380113.jpg

Wij konden natuurlijk niet achterblijven en zijn we vorig jaar ook ter ere van onze eerste trouwdag 5 dagen naar Londen geweest. Ik was op het moment dat wij zouden gaan 28 weken zwanger en wilde ik liever niet meer vliegen. Ook vind ik het altijd jammer dat je met een vliegtuig zo weinig spullen mee kan nemen. Mijn voedingskussen en een berg goede schoenen om mee te lopen moesten natuurlijk mee. Met de auto is Londen dichterbij als Parijs, je hebt alleen de overtocht bij Calais of Dover. Dus gingen wij met de auto, lekker je eigen tijd kiezen om te varen en een hele berg aan eigen spullen mee 😉

IMAG0250

Wij hadden een hotel vlakbij Londen City airport en dus ook vlakbij de metro. Het jammere was dat we een “budget”hotel hadden en het bed niet echt fatsoenlijk, dat is met je zwangere lijf niet echt heel erg fijn. We hadden een kamer met 3  bedden dus hebben we het extra matras er boven op gelegd zodat ik toch lekker kon slapen. Paul vond het iets minder gezellig met het hoogte verschil en voedingskussen op 140x200cm maar goed.

We hebben lekker toeristen dingen gedaan, Piccadilly circus, Londen Eye, Tower Bridge en de wandeling daar tussen in, Covent garden, Portobello road. Maar ook zijn we bij de Fenchurch building geweest (wat een gaaf gebouw, die hebben een Sky garden op 65 verdiepingen hoog) National History Museum en natuurlijk Harrods. We hebben lekker bij een pub gegeten en gedronken. Fish en chips en natuurlijk Starbucks! Paul was nog nooit in Londen geweest maar die was erg onder de indruk! Volgens mij is ie ondertussen net zo verliefd op Londen als ik. Ik ben benieuwd wanneer we weer terug gaan!

Ze hadden voor een kinderziekenhuis en een goed doel over Shaun the Sheeps staan, in allerlei designs. Met een kaart waar ze allemaal stonden en een route, dat hebben we er maar even bij gedaan. Ik vind Shaun zo schattig!! Helaas hebben we het winkeltje niet kunnen vinden met alle merchandise, maar dat is misschien portemonnee technisch toch beter geweest 😉

PhotoGrid_1459945508568

Het was super, maar ik had het ook een beetje onderschat hoe ‘zwaar’ een citytrip met babybuik zou zijn. We hebben heel erg mooi weer gehad en in een T-shirtje op terrasjes kunnen zitten omdat het allemaal een tandje langzamer moest. Je kunt op de foto’s de stralende blauwe lucht zien, dus het regent niet altijd in Engeland. Ook had ik heel charmant mijn wandelschoenen aan. Londen is de mooiste stad waar ik ooit ben geweest en zal er ook zeker terug gaan, maar niet meer met 28 weken zwangerschap 😉

Ben jij ook op babymoon geweest? hoeveel weken was jij toen zwanger? en waar ben je heen geweest?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

