Kom maar door met die geitenwollen sokken en sandalen, de uniseks ANWB jassen en fietsen, een kort pittig kapsel, afritsbroeken en degelijke mama tenten. Ik geef nu al 9 maanden borstvoeding en dat betekend dat ik tot de “lang voeders” behoor. Oh jee!

img_2842

Van te voren had ik nooit verwacht dat ik het zo lang zou volhouden. Ik heb ook welgeteld maar 1 kloofje gehad en die was binnen 3 dagen genezen. Met 2x spruw en wat ups en downs hebben we dit toch maar weer bereikt!

In mijn vorige mijlpaal van 6 maanden schreef ik al dat het heel erg goed ging, en dat gaat t nog steeds. Het kolven ging een tijdje erg goed en heb ik een mooie voorraad op kunnen bouwen in de diepvries. Alleen heb ik nu al weer een paar weken niet gekolfd en dan kan ik gelijk merken dat mijn lichaam het niet meer gewend is.

quote2_thumb_450x388_jpg_pagespeed_ce_UldesbBcVY

De “leukste” voeding vind ik die ’s morgens vroeg, lekker in haar slaapzakje komt ze lekker bij me liggen, vaak is ze dan nog een beetje slaperig en hangt ze lekker tegen me aan. Soms valt ze bijna weer in slaap en kan ik ze gelijk terug in bed leggen.

Nu we de 9 maanden bereikt hebben, heb ik dus al anderhalf jaar mijn lijf “uitgeleend” aan de baby. Ik denk ook dat een gedeelte van het ontzwangeren pas echt komt als ik stop met de borstvoeding. Al weet ik niet hoelang ik nu nog door zal gaan. Eigenlijk is ze nog maar klein en echt nog wel een baby. Aan de reactie van sommige mensen kun je ook zien dat ze het raar vinden dat ze nog borstvoeding krijgt.

Ik zou het wel heel vervelend vinden als ze dalijk een dreumes of peuter is en rondloopt dat aan m’n shirt komt trekken om te drinken. Dat lijkt me gewoon echt niet fijn. Dus ik denk niet dat we langer als een jaar door gaan 😉

Hoe lang geef jij al borstvoeding? of gegeven?

Liefs Mathiske
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

