Hoera!  9 maanden. Een nieuwe ver-maand-dag. Bijna net zo lang bij ons als dat ze in m’n buik gegroeid heeft. De uitdaging word trouwens steeds groter met de baby moment cards. Eentje waar en het kaartje en Emily haar gezicht goed op staan. IMAG4457

Wat kan ze nu ze negen maanden is?

De gene die mij op Facebook en Instagram volgen hebben het al voorbij zien komen. Emily zegt MAMA! super cool vind ik dat. We hebben een paar dagen flink geoefend, ik heb zo’n beetje de hele dag Ma-Ma tegen haar gezegd. En het is gelukt!! Alleen nu moppert ze ook met mamamamama, en Paul kan nu zeggen, ‘ja ze roept jou’ 😉 Nu gaan we natuurlijk hard Papa oefenen! Ook kletst ze veel in haar eigen babytaaltje en gillen kan ze echt HEEL erg hard. Als ze het vlak bij m’n oor doet suizen m’n oren.

IMAG4369

Slapen doet ze nog steeds goed, van ’s avonds tot ’s ochtends. Ze was de afgelopen week erg snotterig dus werd ze wel ns wakker omdat haar neusje verstopt was, even troosten, neusspray en weer verder slapen. Viel me niks tegen. Er zijn dagen bij dat ze uitslaapt tot 9.30, bizar. Maar wel lekker.

IMAG4475

Aantal tanden: 0. nog steeds niks. Al hebben wel het idee dat er iets aankomt, maar dat hadden we al 3x. We zien het wel. Als er de eerste eindelijk door is zul je de baby moment card vanzelf voorbij zien komen 😉

Eten gaat ook super goed. in de ochtend fruit, tussen de middag een hele boterham en ’s avonds een hapje. Soms krijgt ze van ons nog een hapje vanille vla. Vind ze lekker. Ze word ook ietsje driftiger en ongeduldiger als het om eten gaat. Als het hapje haar te lang duurt zit ze echt verschrikkelijk te bazen in haar stoel. qua karakter lijkt ze dus ook best op mij 😉

IMAG4460

Drinken doet ze ook goed, er gaat zo’n beetje 150 ml water bij. Ze krijgt 2x per dag borstvoeding en 1x een flesje.

Omrollen doet ze echt binnen No-Time, maar kuipen en tijgeren nog niet. Ze maakt wel aanstalten, maar omdat ze zo driftkoppig is, is ze eigenlijk al boos voor ze het echt geprobeerd heeft. Niet van een vreemde heb ik al begrepen.

IMAG4456

dit was ie weer, tot de volgende!

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

