Zo erg baby is die baby niet meer en nu na bijna negen maanden ontzwangeren lijkt het wel alsof alles een beetje zn plekje heeft gevonden. Wat is er nu echt veranderd.

b3db564a594115fa586cae56c636ece9

Mn lijf, joh, ik ben al lang weer op mijn oude gewicht maar toch kun je zien dat ik een kind gebaard heb. Mijn buik is niet vol striae maar ook niet echt heel strak meer. Ook zijn mijn “baarheupen” niet het charmantst. Ik probeerde pas (ter ere van onze bijna trouwdag) even mijn jurk aan. Hij past wel, maar de rits gaat ter hoogte van m’n heupen en borsten niet dicht. Waar mijn taille mooi slank is, is de rest dat niet z0 😉

Uitslapen, eerst lagen we op zondag nog wel ns tot 11u in bed. Dat is er niet meer bij. Emily is rond 8u wakker voor de voeding en ik dus ook. Meestal zijn we dus rond half 10 wel beneden. Lekker rustig aan doen. Thee, broodje, hond uit laten. Emily is gelukkig ’s nachts bet een goede slaper nu. Ze gaat rond 19.30 naar bed en komt pas de volgende ochtend rond 8.30 voor de volgende voeding.

Alcohol drinken. Als er iemand van het gezellig een biertje of wijntje drinken hielden waren wij dat. Toen we gingen sporten voor onze bruiloft zijn we gestopt met door de week drinken, dat scheelt een hoop in kilo’s en in je portemonnee. Tijdens mijn zwangerschap dronk ik natuurlijk alleen 0.0% en nu met borstvoeding kan ik niet veel drinken omdat ik Emily nog moet voeden. Al vind ik dat je als ouders er toch wel rekening mee moet houden dat je altijd in staat moet zijn om normaal voor kind moet kunnen zorgen. Niet dat je tollend en lazurus boven het bedje staat.

Een dagje weg is iets meer planning. Spullen mee. Alle zooi in de auto. Kun je daar fatsoenlijk uit de voeten met een kindje. Waar ga je verschonen, waar ga je fles/borstvoeding geven? speelgoed zodat het kleintje de tent niet op stelten zet. Dat geld ook voor uit eten, ze zitten niet zomaar overal op je te wachten met wandelwagen en kind.

Je relaties . Je partner is niet meer je enige grote liefde. Die heeft plaats gemaakt voor je baby. Maar ook sommige banden met familie en vrienden zijn sterker of juist veel minder geworden sinds de baby. Sommige mensen begrijpen niet zo goed wat de komst van een baby inhoud of willen het niet begrijpen.

Wat vind jij de grootste verandering nu je een kindje hebt?
Liefs Mathiske
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

