Afgelopen week mocht ik weer met Emily naar het consultatie bureau. Ik was heel erg benieuwd naar hoeveel ze gegroeid en een aangekomen was. We hadden nu eigenlijk niet echt vragen over Emily haar ontwikkeling en gezondheid dus het was een kort bezoekje. Paul kon helaas niet mee want die was aan het werk, normaal gesproken gaat ie mee, voor de gezelligheid.

Nu moesten we nog te voet, de volgende keer kunnen we (hopelijk met het zonnetje) op de fiets!

Β Emily woog nu 8140 gram en is 72 cm. Dan is ze in 2.5 maand bijna een kilo aangekomen en 5 cm gegroeid. Ze volgt mooi haar eigen curve en ligt netjes op de lijn.

Verder gaat het eten en drinken goed, dus daar was niks op of aan te merken. Emily mag vanaf 9 maanden een beetje yoghurt na het eten als ze nog honger zou hebben. Ook mag ze een tussendoortje als ze tussen de lunch en het avond eten al trek heeft. Ik heb voor nu soepstengels gekocht, daar kan ze dan lekker op zeveren tot het etenstijd is. Kunnen we er zelf ook een pakken.

Emily slaapt en ontwikkeld zich goed dus daar hadden we ook verder niks mee van doen. Ze nemen dan even een vragen lijstje door en Emily liet gelijk even zien hoe goed ze om kan rollen. Zitten kan ze nu ook steeds beter. Ik ben benieuwd hoelang de volgende grote stap duurt. Ze kletst nu al erg veel dus ik ben benieuwd wanneer we de echte eerste mama of papa gaan horen. Je snapt wel dat ik nu steeds MA-Ma tegen haar ga zeggen om te oefenen πŸ˜‰

De curve houd ik zelf bij in de groeiApp, daar kun je ook allerlei mijlpalen bijhouden. En zo heb je dat digitaal bij je zodat je het aan de trotse opa’s en oma’s natuurlijk ook kunt laten zien.

De volgende controle is met 11 maanden, dan krijgt ze ook weer een inenting. Dat zal een groot verschil zijn met nu, qua ontwikkeling. Ik ben heel benieuwd!

wat vind jij van het consultatie bureau?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

