‘En hebben jullie nog andere plannen in die richting?’ Werd mij gevraagd, nadat we over Emily gesproken hadden. Ik schoot vol en moest even slikken. Ik wist echt even niet wat ik moest zeggen, want het raakte mij meer als ik verwacht had. Ik weet even niet zo goed wat moet zeggen, en dan opeens raakt het me diep van binnen. Ik weet niet of wij daar al aan toe zijn. Nu we al met z’n drieën zijn, of ik heel het riedeltje met hormonen, spuiten, prikken, punctie, wachten (nu) al we zou willen.

IVF-zwanger-worden-

Daarna werd er, echt uit ontwetendheid, gezegd: ‘maar het is al een keer eerder gelukt, dus je weet dat het kan.’

Helaas is dat niet zo, met IUI, IVF, ICSI en zelfs met gewoon een normale conceptie weet je niet of het een volgende keer weer wel gewoon zal lukken. 50% van de stellen die een IVF of een ICSI of beter gezegd een ziekenhuis traject in gaat, gaat met lege handen, een lege buik, een hoofd vol gebroken dromen en een gebroken hart naar huis. Daar, bij hen, zal het niet lukken.

De rest van de dag heb ik me naar en verdrietig gevoeld, heel raar eigen, ik wist van mezelf niet dat het zo diep zat. Paul moest me toen we het er WEER over hadden ook echt even troosten.

Ergens ben ik ook erg bang dat het bij ons niet nog eens zal lukken. We zijn zo gezegend met Emily, ze is zo lief en altijd vrolijk. Ze doet het zo goed dat je bijna, als je in karma gelooft, denkt dat het hier bij zou blijven. Aan wat als willen wij nog niet denken, het nog geen kans geven om diep bij ons van binnen te gaan zitten.

Dromen, dat doen we nog steeds, over een volle eet tafel met 2 of misschien wel 3 kindjes. Lekker in de tuin met een zwembadje. Of rondjes rennen door de tuin. Een auto vol kinderen en spullen, heel degelijk zo’n ski koffer op het dak van onze station en dan naar zuid- Frankrijk of Italië op de camping.

Dit was even een kort blogje over iets wat ik toch even kwijt moest. Het is vrij raar hoe vaak je dit soort vragen krijgt en hoe vaak je over zoiets na moet denken. Kom jij ook wel eens zo’n moeilijke vraag tegen dat je even niet weet wat je moet doen?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

