Het is weer zo ver, ik ben misselijk, heb steeds hoofdpijn, voel me minder dan lusteloos en ik ben meer dan moe. Nee ik ben niet zwanger, dat zeker niet. Was het dat maar, nee het is mijn endometriose die weer langzaam op speelt.

fd281d48ce12a4da9dc514ef0a6707e9

De hoofdpijn voelt als migraine die niet door zet, zo’n zeurende bonkende hoofdpijn. Maar hij zet niet door, ik voel me steeds beroerder maar niet beroerd genoeg om in bed te blijven liggen.
Ook al zou ik dat willen, ik moet en wil voor Emily zorgen.

M’n buik doet zeer en ik voel krampen. Krampen die lijken op een menstruatie, maar veel heftiger. Ik weet precies wat ik waar voel, de bovenste rand van mijn baarmoeder voel ik precies. Het voelt bond en blauw. Ik voel een soort steken rond mijn rechter eierstok en ei leider, mijn gevoel roept en schreeuwt dat er NU iemand naar moet kijken. Maar ik weet ook dat dat niet kan en niks uitmaakt. Ik hoop echt dat het weer rustig word en dat we ooit nog een tweede kindje mogen krijgen. Van de buikpijn word ik misselijk, niet tot overgeven naar zo’n misselijk gevoel op de achtergrond.

m1fy6elwmkqk

Ik heb nergens zin in, voel me down, heb nergens zin in en wil het liefst op de bank hangen en met rust gelaten worden. M’n lontje is kort, de kleinste dingen zijn soms al te veel. De motivatie om iets te gaan doen of te ondernemen word er niet beter op, ik doe wat er echt moet gebeuren maar ook zeker niks meer of minder dan dat. Dit donkere ongemotiveerde gevoel zit me soms echt in de weg, ik krijg er ook echt een schuldgevoel van en dat maakt het niet beter. Ik word er onzeker van, heb het gevoel dat ze me lui vinden.

Voor sommige mensen is dit moeilijk te begrijpen, eigenlijk ben ik dus chronisch ziek. Zo noem ik het zelf nooit. En het is ook niet zo dat ik daardoor niet kan werken, want dat gaat allemaal prima. Chronisch klinkt gelijk zo zwaar en heftig. Ik ga niet zielig lopen doen, maar ik zou willen dat ik het uit kon zetten.

wat is endometriose?

Liefs Mathiske
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

