Ik ben best actief op social media. Ik heb zo’n beetje op iedere app een account. Maar tegenwoordig is Facebook niet meer zo als 5 jaar geleden, ik denk dat Facebook een eenzame dood sterft net als Hyves (wie kent dat nog)

Nu zijn er steeds meer mensen die aan het bloggen gaan, er zijn er natuurlijk ook een hoop die dit al erg lang doen, maar er komen er ook steeds meer nieuwe bij. Vandaar mijn vraag, Is een Blog het nieuwe Facebook?

Social Media

Bloggen is niet voor iedereen weggelegd, niet iedereen wil en kan zoiets bij houden. Er zijn op Facebook ook veel -zoals ik ze noem- gluurders, die hebben wel een account, maar die like’n en reageren vrijwel nooit ergens op. Of alleen van die stomme like&deel acties ๐Ÿ˜‰

Ik vind Instagram tegenwoordig, of eigenlijk al wel iets langer, een veel leuker media kanaal, je kunt hier iemand volgen zonder dat je “vrienden” hoeft te worden. Net als met een blog kan je lekker “anoniem” gaan zitten lezen zonder dat je elkaars “vrienden” hoeft te zijn. Op een blog kun je echt iets over jezelf of je interesses of hobby’s/ bezigheden vertellen, zonder dat iemand je daar op afrekent. En vinden andere bloggers jou omdat ze in dat zelfde straatje zitten, of de zelfde interesses hebben.

Waarom ik ben gaan bloggen? Nee, ik heb niet het idee dat mijn blog de wereld veranderd ๐Ÿ˜‰ maar ik doe dit omdat ik het leuk vind. Een beetje een “vaste” tijdbesteding. Ik vind het zelf erg leuk om te lezen over de kindjes van Emily’s leeftijd. En ik denk dat dat andersom ook zo is. Ook de andere blogs die ik volg, die ik via het bloggen ben tegen gekomen. Die kan ik rustigย ’s middags lekker met een kopje thee gaan zitten lezen. Ik ben dan ook vaak iemand die een reactie achter laat.

Is Bloggen het nieuwe Facebook, we gaan het zien, maar ik denk dat Facebook langzaam aan steeds minder aantrekkelijk word met alle advertenties en stomme like&deel acties.

Hoe denk jij over sociale media? en over Facebook? Ik heb ook een Facebook pagina, als je die nou even liked en deelt, nee hoor grapje ๐Ÿ˜‰ย  Op instagram ben ik veel actiever en als je veel van Emily spam houd zou ik je zeker aanraden me daar te volgen.

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

