Nu we een goed ritme hebben leek het me leuk om jullie te vertellen hoe onze maar vooral Emily ’s dag ingedeeld is. Hoewel het nu heel anders is als een paar maanden geleden, went het snel. Ik ben me er ook van bewust dat als het vandaag zo gaat dat het volgende week weer helemaal anders kan zijn 😉

RRR-940x705

Emily eet, drinkt en slaapt tegenwoordig op een best wel vast ritme. Wij kunnen merken dat de R-R-R (Rust, Reinheid, Regelmaat) hier heel goed werkt nu. Ik kan wel zeggen dat we echt even moesten wennen in een vast ritme dingen te gaan doen. Wij gingen voor Emily gerust een hele dag op pad en aten dan vaak laat of heel vroeg. Voor ons is dit ook goed denk ik 😉

halfacht

Tussen 7.30 en 8.30 word ons meisje wakker. Dan haal ik ze uit bed, geef ze een schone luier en voed ze bij ons in bed. Op zondag is dat altijd echt gezellig met z’n drietjes in het grote bed. Dan haalt Paul ze meestal.

Daarna is ze meestal moe, soms speelt ze een kwartiertje en gaat ze weer terug naar bed. Lekker nog met haar slaapzakje aan. dan slaapt ze tot ongeveer 10u. Dan ga ik ze wassen en aankleden. Ze ligt dan vaak te schaterlachen omdat ze het gekriebel aan haar voeten en benen zo leuk vind.

Als ze aangekleed is en haar vitamientjes gehad heeft gaan we beneden een fruitje eten. Ik zet haar dan vast in haar (Stokke tripptrapp) stoel en mevrouw zit te mopperen dat het te lang duurt voor ik haar fruit geschild en gesneden heb. Ik maak haar fruit altijd in een grote Starbucks mok die ze altijd nog van tafel probeert te grijpen 😉 Ze kan maar vast gewend zijn aan dat logo, toch? Als ze haar fruit opheeft mag ze altijd even met de lepel spelen aan tafel, terwijl ik m’n thee op drink.

 

Tussen 11.00 en 11.30 is ze meestal weer een beetje moe en leg ik ze in bed. Vaak hebben we dan gelijk een poepluier die verschoond moet worden. Ze gaat dan even slapen tot ongeveer 13.00u. Ze krijgt dan of een boterham of ik voed ze. Dat ligt een beetje aan hoe hard ze moppert. Soms slaat ze dit slaapje over en eet ze gelijk een boterham mee om 12u als Paul thuis komt. Dan gaat ze daarna naar bed en slaapt ze tot ongeveer 14u. en voed ik ze daarna. Dan gaan we soms even wandelen met Angie of ze gaat spelen in de box. Meestal gaat ze dan tussen 15.00 en 15.30 nog even een uurtje slapen voor ze honger heeft voor haar avond maaltijd.

IMG-20160217-WA0003

Ik probeer die altijd een beetje te rekken tot na 16.30, liever rond 17u zelfs. Zodra ze in de stoel zit MOET er gelijk eten op tafel. Dat zo’n klein meisje zo kan mopperen en dwingen is ongelofelijk. Ze eet snel haar bordje leeg en smult er echt van. Ze krijgt nog wat slokken water en is ook bijna altijd boos dat het eten op is. Als we het bordje weg zetten en vertellen dat het op is, dan is het vaak prima.

Vaak zit ze dan al gauw weer in haar oogjes te wrijven, rond 18u. Nu ik dit zo zit te typen zie ik dat ze vooral veel korte slaapjes doet overdag. Wij kunnen dan rustig eten als ze slaapt. Op maandag en woensdag ga ik dan omkleden om te gaan sporten, ik voed ze dan (de laatste voeding) tussen 19.00 en 19.30. Paul stopt ze dan rond 20.00 in bed als ik ben sporten. Als ik thuis ben is de laatste voeding tussen 19.30 en 20.00 en leggen we ze samen in bed. Als ik ben sporten word ze soms nog even wakker als we naar bed gaan, ik stop ze dan even in en geef ze een kusje. Alsof ze wil weten of ik er weer ben. Daarna slaapt ze, op een hele enkele keer voor haar tutje, lekker door tot 7.30 en begint de volgende dag opnieuw.

large

Heeft jou kindje ook zo’n fijn ritme? of is het weer helemaal zoek?

Liefs Mathiske,
Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

