Soms zijn r dingen die je heel graag wil, die mooie schoenen, die nieuwe tas. Dat gave jasje. Maar als je een kindje wil samen met je partner en dit lukt niet vanzelf ben je al gauw aangewezen op artsen en allerlei hormonen en medicatie.

Infertility

Nu hebben wij dat traject doorlopen, 2 pogingen zelfs. Paul had het toen het liefst na de eerste poging de handdoek in de ring gegooid. Hij zag wat het met mij deed, na de over stimulatie. Mn buik helemaal opgeblazen, dat je lijf voelt alsof je zwanger bent. En vlak voor de test datum toch bloed verlies krijgt en dat je eigenlijk al weet, het is niet gelukt.

De tweede poging besloten we toch maar te gaan doen. Ik wilde het nog een keer proberen, zodat we niet achteraf toch spijt zouden krijgen. We gingen er sceptisch in, we zouden wel zien. De plannen voor als het niet lukte lagen al klaar. Doordat we er wat sceptischer in waren was het dit keer veel relaxter, de hormonen waren ook aanzienlijk minder, we wisten wat we moesten verwachten. We hebben dit keer wel genoten van het weer, het terras, een wijntje en het sporten tijdens het prikken. We hadden in onze omgeving ook tegen bijna niemand verteld dat we nu gelijk door gingen.

De punctie was erg heftig, op een zaterdag ochtend we hadden allebei nog gewerkt, we liepen door een leeg en stil ziekenhuis nog wat grapjes te maken samen, hand in hand.. Na de punctie was ik al snel weer op de been en fit genoeg om naar huis te gaan. Ik heb de middag heerlijk geslapen en ’s avonds had ik een borrel bij mijn nieuwe baan. Daar mochten ze het natuurlijk nog niet weten, ik had niet verwacht dat ik zo snel een nieuwe baan had gevonden en dacht bij mijn oude werkgever kan ik die punctie goed plannen ik moet daar toch weg.

Ik werd ondervraagd, we waren getrouwd, wilde we geen kindjes? met een stalen gezicht heb ik gezegd nu nog niet. Het viel natuurlijk wel op dat ik geen alcohol dronk, maar ik was nog onder de pijnstilling van de punctie.

kinderwens

Ik vind het moeilijk over dit soort dingen te schrijven en goed onder woorden te brengen, Ik wil het best onder woorden brengen hoe het gegaan is, ook al is het moeilijk.
wil je wat vragen of weten? Stel gerust je vraag.

Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin.
Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

