Een hele tijd geleden, en dan praat ik over decennia geleden, waren tatoeages echt meer voor een bepaald type mensen. Tegenwoordig word het steeds meer en beter geaccepteerd. Ik zelf heb er ook een paar. Toen mijn jongste broertje dat voor het eerst hoorde was hij heel erg verbaasd, haha.

b2c7fa747d64b991af243830f73bc6e9

Ik heb mijn eerste tatoeage laten zetten toen ik bijna 22 was, ik woonde nog thuis dus het moest echt strikt geheim blijven. Ik heb mijn moeder ook pas verteld dat ik er een had vlak voor ik ging trouwen, ze moest me helpen aankleden, dus ze zou het toch zien. Het leek me beter om van te voren vast het awkward moment te hebben als met onze trouwdag.anderhalf jaar daarvoor was mijn eierstok eruit gehaald en wilde ik iets voor mezelf, om over het litteken te laten zetten. Maar ook om het emotionele litteken wat meer een plek te geven. Ik heb het er best moeilijk mee gehad nadat die verwijderd is, het is toch, ondanks dat je er nog helemaal niet mee bezig bent geweest wel iets waar je even over moet nadenken.

triple_celtic_knot_heart_by_moonfyr

Dus zo had ik mijn afbeelding uitgekozen. Het is een Ierse triple knot geworden, in een hartje.  De triple knot staat voor vrouwelijkheid, vruchtbaarheid en onafhankelijkheid, en dat vond ik toch wel heel goed bij de omstandigheden passen. Ik heb er toch uiteindelijk er lang over gedacht, langer als ik verwachtte om het te doen. Toen ik de afspraak had vond ik het ook best een beetje spannend. Na anderhalf uur stond ie erop, en was het wel een beetje rood maar het deed niet heel erg zeer. Hij is eigenlijk heel erg snel genezen en heb ik niet meer terug gehoeven. Ik was toen ik zwanger was wel een beetje bang dat is misschien lelijk zou worden, maar dat was ook niet het geval. Hij is heel netjes gebleven en ziet er nog steeds goed uit.

tattoo
de vorm is op deze afbeelding een beetje raar, ik heb de vorm even uitgesneden. Hier is ie net gezet en nog vrij rood.

 

 

De stap voor een tweede plaatje is minder groot als die voor een eerste. Toen we bezig waren met de ivf poging, die mislukte en m’n gemoedstoestand had echt een flinke deuk.  had ik een idee, waar ik niet zo goed voor een afspraak durfde te maken, het was een tekst uit een van de liedjes van Pink, en die tekst maakte het zo sterk dat ik dat wilde.

We’re not broken, we’re just bend, we can learn to love again

 We zijn toen ook rond wezen vragen om als Ring op onze ringvinger in plaats van onze trouwring MR. en MRS. te laten zetten, dat zou ik dan tegelijk doen. Alleen zou de tattoo voor Paul dan zo duur worden dat we er nog even over na moesten denken.

f4168e0199e279d84584870fc9183861
zo als voorbeeld, ik vond het zo mooi en lief!

 

Toen ik bij de tweede poging wel in verwachting was, had ik al gauw een ander idee als de baby er was. Ik had op het instagram account van Christina Curry een plaatje van haar rug voorbij zien komen, daar stonden hartjes van groot naar klein op. Dat was gaaf! Als de baby er was wilde ik 3 hartjes op de voorkant van m’n schouder, dichtbij m’n hart. Als gezinnetje van 3. Als er nog meer kindje(s) bij komen word hij aangevuld met extra hartjes. Ik wilde het nog een beetje verborgen houden, maar op een verjaardag zag toch iemand hem zitten en had ik gelijk m’n comming out bij m’n ouders en opa en oma. Hadden we dat vast gehad 😉

IMAG3665[1]
ik vind m mamaproof 😉

Ik heb nog wel een hoop dromen, en wensen. Ik wil alleen niet allemaal van die losse Zeemans plaatjes, dus ik laat het nu voor wat het is en misschien in de toekomst komt er vast nog wat bij, maar wat en wanneer..??

heb jij tatoeages, of wil je er een? heb je ze met een speciale reden laten zetten of gewoon omdat je ze mooi vind? Als je wil, deel een foto op mijn facebook pagina, ik ben benieuwd!!

my_mom_is_inked_and_awesome

Bedankt voor het lezen! Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

