Daar is ie dan, mijn lang gewilde fittracker! Ik had m al een tijdje op mijn verlanglijstje staan en vond mn verjaardag wel een goede gelegenheid om hem aan te schaffen. Ik had me er in verdiept wat voor tracker het zou moeten gaan worden, ik was er vrij snel overuit dat het een fitbit zou worden. De app van fitbit stond al op mijn telefoon toen ik die kocht, er zit een stappenteller in en je kunt vanalles bij houden met app alleen al.

Ik vond de app al fijn werken, je kon invoeren hoeveel en wat je eet, hoeveel water je drinkt, je activiteit invoeren (sporten en dat soort dingen) je kunt live je wandeling of run bij houden. je kunt je gewicht en vetpercentage invoeren. Ik houd dat niet echt actief bij, ik kijk liever in de spiegel, dan zie ik wel of ik resultaat heb ja of nee. Misschien over een tijdje dat ik weer op de sportschool de weegschaal met vet percentage meten ga gebruiken.

Screen-Shot-2015-04-25-at-5_52_51-PM.png

Nu met de tracker houd ie de stappen bij, de gelopen trappen (verdiepingen) mijn hartslag, verbrande calorieën, de gelopen afstand en ook erg fijn van zo’n polsband. Je kunt kiezen wat je als eerst ziet en welke volgorde je wat wil zien. Je kunt ook instellen of je wil dat het display aangaat als je je arm draait, zodat je m ook echt als horloge kan gebruiken. Je kunt ook instellen of je een melding wil krijgen als je gebeld word of een berichtje krijgt. Ik heb dit uit staan omdat je anders de hele dag je Bluetooth aan moet hebben staan en dan is de batterij van mijn telefoon zo leeg. De batterij van de Fitbit gaat ongeveer 4 dagen mee. je krijgt op je telefoon een melding in de app als je batterij bijna leeg is, of/en een mailtje.

de Fitbit hou ook je slaap ritme bij. Hoe diep je slaapt en hoe lang je slaapt.  Ik vind het wel grappig om te zien, vooral nu Emily weer wat beter slaapt, kan ik dat gelijk in mijn grafiekje terug zien. Je kunt ook een stil alarm in stellen, dan trilt je armband als je wekker afgaat. Mijn wekker heet Emily dus ik heb hem niet ingesteld.

Screenshot_20160222-150200
hier kun je zien dat Emily dus rond 2.00 de laatste voeding krijgt en we daarna heerlijk slapen 😉

 

Met sporten houd ie natuurlijk je hartslag bij. Je kunt ook instellen of ie automatisch je activiteit bij houd, als je bijvoorbeeld langer als een kwartier aan het wandelen bent. ik heb m nu 2x gebruikt bij de bodypump en ik kan gelijk zijn welke nummers het zwaarst zijn. Ik ben benieuwd wat ie aan geeft bij een uurtje RPM. Je moet je activiteit achteraf invoeren en dan pakt ie de hartslag die die over die tijd gemeten heeft. Je kunt hem ook koppelen met Runkeeper of met MyFitnessPal, dan kun je ook als je buiten gaat fietsen of lopen je activiteit bijhouden. De Fitbit heeft geen GPS dus hij kan je route niet bij houden, daar heb je dan je telefoon nog bij nodig. Als je je doel (je hoofd doel, stappen bijvoorbeeld) gehaald hebt gaat je armband trillen, dan weet je dat je het gehaald hebt voor die dag.

Zou ik hem iemand anders aanraden? ja zeker! je hebt een aantal verschillende van Fitbit en de charge HR of de Surge zou ik zeker aanraden! ze zijn onderandere te koop bij bol.com, mediamarkt en coolblue. Hij is er in het zwart, paars, grijs en blauw en kost ongeveer  €129

Heb jij ook zo’n fit tracker?

Bedankt voor het lezen! Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

