Waar slaapt je baby?  Toen ik in verwachting was van Emily hadden we het wiegje waar ik vroeger in gelegen heb al gauw klaar staan. Het bedje netjes opgemaakt met een knuffel onder de dekens. Dat zag er zo schattig uit. ik moest alles nog wel wassen maar dat maakte niks uit.

Ze kon lekker op haar eigen kamertje slapen als ze er zou zijn, daar was de kamer ook voor. Maar na mate de weken verstreken begon ik een beetje te twijfelen, we zouden het wel zien als de baby er was.

IMAG1291
de wieg, hij is echt al heel oud. Ik heb er zelf ook nog ingelegen.

 

In het begin kunnen baby’s ook overal slapen, dat is wel handig. In de wandelwagen, de maxicosi, de wipstoel, de box, op schoot, in hun eigen bedje, in de drager overal dus.


Toen ze net geboren was, moesten we de eerste nacht blijven, ze hadden zelfs een bed voor de papa’s op de kamer. Emily sliep naast me in haar bakje, nou ja sliep, we hebben die eerste nacht nauwelijks geslapen. Ik van de adrenaline en omdat baby’s niet zomaar in een keer slapen, zij dus ook niet. Ze heeft de halve nacht bij mij in bed gelegen, dan sliep ze wel. ❤❤

Toen we thuis kwamen en onze kraamhulp er was hebben we het wiegje toch maar op onze slaapkamer gezet, dat was makkelijker met de borstvoeding en hoefde ik niet dat hele eind met mn beurse onderkantje te wandelen. Die nacht ging mevrouw natuurlijk ook niet slapen, ze had heel erg zuigbehoefte, dus heeft ze tussen ons in, in bed, op haar voedingskussen gelegen met onze pink in haar mond. Na 2 nachten zo te hebben geemmert kan ik je zeggen dat je wallen behoorlijk groot worden 😉 toen mochten we een fopspeen gaan gebruiken, toen konden we lekker slapen.

Emily heeft de eerste 6 weken bij ons op de kamer geslapen, ze werd langzaam te groot voor het kleine wiegje en lag steeds tegen de zijkant te slaan. Ook maakte ze nogal veel geluidjes in haar slaap waardoor ik steeds wakker werd.

DSC02790
het wiegje en de ledikant vlak voor we het wiegje opruimde

 

Toen de tijd daar was had ik er meer moeite mee als zij, ik vond het heel erg dat ze helemaal daar sliep. Maar in haar grote ledikant kon ze heerlijk slapen. Overdag deed ze soms bij mij op mn borst, dicht tegen me aan een heerlijk tukje. Daar kon ik echt van genieten.

IMAG0938
een zomerbaby, ze sliep gewoon lekker met korte mouwen

 

Nu slaapt ze eigenlijk altijd in haar bedje, tenzij ze een spooknacht had, als ik ieder uur terug moest voor haar speen, dan mocht ze bij mij in bed als Paul was werken. Gelukkig heeft ze alleen zo’n spookmoment als ik spruitjes gegeten heb, dan heeft ze last van haar buikje. Dus die eten we dan maar ff niet meer.

waar slaapt jou kindje? en hoe hebben jullie dat de eerste tijd gedaan?

Bedankt voor het lezen! Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

