In de categorie Throwback Thursday, de kraamweek.

imagesN6ARQMVO.jpg

Emily is 07-07 geboren, we mochten die nacht in jet ziekenhuis blijven omdat ik een ruggenprik had gehad en tot half 12 onder controle moest blijven. Emily was ook een beetje benauwd omdat ze wat vruchtwater binnen had gekregen, die wilde ze even in de gaten houden en de kinderarts zou de volgende ochtend nog even komen kijken.

IMAG0809
de allerliefste kleine voetjes

 

Toen we naar huis mochten de volgende dag moesten we even een halfuurtje wachten op onze kraamhulp. Toen ze zich voorkwam stellen was ik al naar boven op bed gaan zitten. Ik vond dat ze heel erg naar sigaretten rook, heel vervelend idee vond ik het om mijn pasgeboren baby door haar te laten verzorgen. Ze ging naar beneden met Paul om even wat dingen door te nemen en ze ging koffie zetten, ons koffie apparaat was niet goed, want ze wist niet hoe dat werkte en ze had nog allerlei andere dingen te zeuren.  schijnbaar heeft ze vlak voor ze naar huis ging haar hand gestoten.

IMAG0477
Emily 07-07-15

 

Ze kon de volgende dag daardoor dus ook niet komen. De volgende ochtend stond er dus heel iemand anders voor de deur, ze hadden van de organisatie waar wij kraamzorg van af namen wel gebeld maar onze telefoon stond op stil 😉 een meisje van mijn eigen leeftijd en zelf ook net moeder. Daar had ik gelijk een klik mee, wat was ik blij dat die andere niet meer terug kwam.

IMAG0472
geboorte taart

 

De rest van de week verliep soepel, wat heerlijk als je onder de douche uit komt en je bed is verschoond. De heerlijkste fruithapjes worden voor je gemaakt. Je boterhammen gesmeerd. De borstvoeding ging zogezegd als een tiet, super fijn, ik het begin keek ze wel iedere keer mee maar het ging zo soepel dat dat al snel niet meer nodig was.

IMAG0805
lekker in haar wiegje slapen.

 

Ze leerde ons alles wat we moesten weten, Paul mocht de eerste keer het badje doen. Ik mocht kijken omdat ik nog last van mn bekken had en nog behoorlijk zwabberde op mn benen. Als we om vielen van de slaap nam zij Emily even mee naar beneden zodat we even onze ogen dicht konden doen. Paul was ook de hele week thuis en kon mooi zelf wat boodschappen doen en ’s avonds zelf koken.

IMAG0830
Emily 2 dagen oud, ik dacht dat ik er al heeeel fit uitzag, nu ik dat terug zie valt dat wel mee. Maar wat een stralende mama!!

 

De laatste dag was ik al zo fit dat ik voor haar koffie had gezet in plaats van andersom. Als ze een broodje met kaas maakte gaf ze de hond ook kaas, zoals wij dat zelf ook deden. Toen ik op de zolder kwam zag ik dat ze de wasmiddel soort bij soort had gezet, ik heb soms wat van die rare trekjes en kan daar blij van worden als andere mensen dat ook doen 😁😁 Ze heeft mij Emily in bad laten doen en me gerust gesteld worden dat het allemaal goed zou komen als ze weg zou zijn. Ik had daar zelf ernstige twijfels over 😉

Ik heb echt een hele fijne kwaamweek gehad, ik zat echt op die spreekwoordelijke roze wolk. Mochten wij een tweede kindje krijgen, dan vraag ik zeker of zij nog beschikbaar is!

Hoe was jou kraamweek? Had jij ook zo’n fijne hulp?

 

Bedankt voor het lezen! Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

