Moeder zijn is eigenlijk een fulltime job. Bij dit “werk” kun je geen vakantie nemen. Je bent de hele dag in de weer voor je kindje. Het enige rust momentje wat je hebt is al hij/zij slaapt. Nu slaapt Emily niet zo heel veel overdag, Smiddags een uurtje, soms anderhalf maar meer ook niet. Het is niet zo’n slaapkopje.

NL9206_10

Nu klinkt dat natuurlijk zwaarder als dat het werkelijk is, en zouden er best wel wat vrouwen misschien toch wat meer/langer/vaker thuis willen zijn.  Maar toch soms zijn er van die dagen dat ik graag naar een baan met een werkgever zou gaan en daar lekker mn “eigen” ding zou doen. In de pauze lekker even lui op mn kont zitten en niks hoeven doen. En -sst, dit wil geen enkele werkgever lezen 😉😉- als je een keer een minder productief dagje of momentje hebt dat je gezellig even kletst met die gezellige collega of even koffie gaat halen.

latte_machiato

Soms zou ik het wel lekker vinden om echt even te kunnen niksen zonder me schuldig te voelen over dat de vaatwasser nog niet uitgeruimd is of de was nog niet hangt er nog steeds niet gestofzuigd is.

Waar voel jij je schuldig over? Of vind je het moeder zijn altijd rozengeur en maneschijn? Nee, de kinderbescherming hoeft niet gelijk gebeld te worden, ik geniet iedere dag van Emily en ik ben ook heel blij dat ik dit mag mee maken, maar ik wil alleen even zeggen dat het niet altijd fantastisch is en soms heb je gewoon een dipdagje!

Volg me op Facebook, Instagram @Mathisseke en Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

