Niet kunnen slapen, en niet eens door de baby 😉

Als wij ’s avonds naar bed gaan kan ik tegenwoordig niet zomaar meer in slaap vallen. Ik lig vaak uren te draaien en naar het plafond te staren. Soms ook over van alles en niks te piekeren. Het is zo’n beetje aan het eind van mijn zwangerschap begonnen, je slaapt als zwangere zoiezo op het eind toch al niet zo lekker meer, omdat je buik eigenlijk gewoon echt in de weg ligt.

Toen, vooral met het warme weer, m’n dikke buik, last van m’n bekken, was het al erg, en als ik dan sliep werd ik na een paar uurtjes slaap al snel wakker omdat ik naar het toilet moest. Heel irritant.

Ik dacht nog, als de baby er is kan ik vast beter slapen.. Not, ’s nachts er uit om te voeden of te troosten. De eerste nachten waren ook echt een hel! ze had zo erg een zuigbehoefte dat we met onze pink in haar mondje naast haar lagen in de hoop dat we zelf ook nog even konden slapen. Toen we een fopspeen mochten gebruiken sliepen we al gauw beter. Je bent dan aan het eind van de dag zo moe dat je echt wel in slaap valt. Tot aan de voeding, ik kon dan nog wel even op mn telefoon kijken en voor je het weet ben je uren verder.

Daar ben ik dus mee gestopt. Maar nu, als ik in bed lig heb ik eerst nog een uurtje of anderhalf plafond dienst. Ik probeer (dat lukt niet altijd) als ik in bed lig niet meer op m’n telefoon te kijken. En dan komen de gedachtes los, over vanalles en nog wat. Emily, Paul, Familie, huishouden, sporten, geldzaken, de wens voor een tweede kindje (ooit) en hoe en of dat ooit zal lukken. zo’n beetje alles waar ieder mens wel eens over piekert.

72522_thumb_612x612_jpg_pagespeed_ce_gC-Oi8VgNY

de beste truc voor mij om m’n hoofd leeg te maken is om even niks te doen voor ik ga slapen, lekker even een klein rondje met de hond wandelen, met Paul over gezellige dingen kletsen voor we gaan slapen. En dan zoals je bij de bodybalance of Yoga als meditatie op het eind hebt probeer ik vaak even mijn gedachten “uit” te zetten, even in het Nu en Hier gewoon liggen. Dat klinkt allemaal heel zweverig maar werkt heel rustgevend.

Wat doe jij nou om lekker in slaap te vallen? of lig je nooit wakker en kun je altijd lekker slapen?

 

Bedankt voor het lezen! Volg me op Facebook, Instagram @Mathissekeen Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

