Het is deze week de week van de nationale voorlees dagen (van 27jan t/m 6 feb) vandaar deze blog over onze (mijn) favoriete voorlees boekjes.

Ik vind je kindje voor de televisie zetten op een jonge leeftijd eigenlijk geen goed idee. Vooral baby’s, die kunnen nog niks daarmee en liggen alleen te kijken naar het licht. Ze leren er niks van. Ik wil dat Emily zo min mogelijk tv kijkt zo lang als we dat vol kunnen houden. Emily heeft nu een knisper boekje en daar is ze helemaal gek op! Ook reclame folders of de allerhande vind ze erg leuk om aan tafel mee te bladeren en te ritselen.

Als ze wat ouder is wil ik ook graag gaan voorlezen, mijn ouders hebben dat ook vaak bij mij gedaan en ik vond dat altijd erg leuk en fijn. Voorlezen is ook nog heel erg goed voor de ontwikkeling van je kindje, de spraak maar ook de band met de ouder.

NVD16_logo_200px

De klassiekers als Rupsje Nooitgenoeg, Ijsbeer, Ijsbeer wat hoor jij daar? Raad eens hoeveel ik van je hou en De Mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had. De boekjes van Dikkie Dik en Nijntje zijn hier ook echt favoriet.

Wij hebben ondertussen al in onze collectie Kleine muis en haar speciale vrienden, dat is een heel schattig boekje over een muisje die wacht op haar speciale vrienden, en dan wachten er allemaal beestjes met haar mee. Dat zijn haar speciale vrienden.

kleine-muis-en-haar-speciale-vrienden

De gele Ballon, Dat is een zoek boek, voor als kindjes wat ouder zijn. Op elke pagina staan een paar items die kindjes dan kunnen zoeken. Ik had er nog niet van gehoord maar hij is heel populair onder de kenners.

9200000002307419

Raad eens hoeveel ik van je hou, dat vind ik echt de allermooiste. Dat gaat over een baby en een mama konijn die vertellen hoeveel ze van elkaar houden. Onder invloed van Horrormonen krijg ik met voor lezen zelfs tranen in m’n ogen 😉 (held op sokken ben ik) Wij hebben het kartonboekje met knuffelkonijntje als kraam cadeautje van mijn zusje gekregen, echt super lief!

9200000040188463

En we hebben Liefs uit de collectie van Rupsje Nooitgenoeg, Dat is de perfect manier om te zeggen, Ik Hou Van Jou!

9200000043463729

Ik weet voorlopig voor Sinterklaas en Emily’s verjaardag wel wat ik moet kopen. Verder heb ik nog als tip om goedkoop een boekje te scoren, kijk eens bij het kruitvat onder in de schappen, daar vonden wij ook Liefs van Rupsje Nooitgenoeg en was ie ipv €14.95 maar €4.50.

voorleesweek%202-fixed

Wat vind jij de leukste boekjes op met je kindje te lezen? en welke staan nog op je verlanglijstje?

Bedankt voor het lezen! Volg me op Facebook, Instagram en Bloglovin. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! X

